Warmińsko-Mazurska Specjalna Strefa Ekonomiczna ma nowe logo! Dowiedziałem się o tym z fb firmy Gravite Mateusza Obarka. Zapytałem prezesa Zarządu Strefy Zbigniewa Targowskiego jaki był powód zmiany logo i w jakim trybie został wyłoniony wykonawca, ile kosztował „rebranding”? Zapytałem też o inne sukcesy nowego Zarządu Strefy?
Oto odpowiedzi:
„Ad.1. Rebranding znaku W-M SSE podyktowany był potrzebą dostosowania go do znaku Polskiej Strefy Inwestycji, który jako Zarządzający W-M SSE, zobowiązani jesteśmy zamieszczać w swoich materiałach zgodnie z wytycznymi Ministerstwa Rozwoju . Natomiast opracowanie Systemu Identyfikacji Wizualnej wynikało z potrzeby ujednolicenia identyfikacji W-M SSE na materiałach informacyjnych, promocyjnych, biurowych, w różnych wariantach kolorystycznych i różnych sposobach zastosowania (elektroniczne, papierowe itp.).
Ad.2. Wykonawca rebrandingu został wybrany w drodze zapytania ofertowego. Zapytanie zostało przesłane do 4 firm, w odpowiedzi na zapytanie wpłynęły 3 oferty. Najniższa cena to 9000 zł netto, najwyższa 20000 zł netto. Spółka dokonała wyboru w oparciu o kryterium najniższej ceny i kryterium jakości zrealizowanych projektów (na podstawie przedłożonego portfolio). Najkorzystniejszą ofertę przedstawiła firma: STUDIO GRAVITE z Olsztyna dodatkowym argumentem za wyborem tego oferenta były przedstawione przez niego odpowiednie referencje i to, że był już nagradzany za podobne projekty.
(Od redakcji: STUDIO GRAVITE czyli Mateusz Obarek wygrał konkurs ogłoszony przez Zarząd Województwa Warmińsko-Mazurskiego na pomysł promocji billboardowej Warmii i Mazur pt. CUDOWNIE. Honorarium wyniosło 1 mln zł).
Ad.3. Rebranding znaku oraz opracowanie Systemu Identyfikacji Wizualnej kosztowało 9000 zł netto.
Ad.4. Spółka i Zarząd zrealizowały postawione przed nimi w roku 2019 cele, które były zawarte w planie rocznym, zamykając rok dodatnim wynikiem finansowym. Przede wszystkim w 2019 r. wydano 21 decyzji o wsparciu, w których przedsiębiorcy zadeklarowali nakłady inwestycyjne w wysokości łącznie co najmniej 236,9 mln zł oraz zatrudnienie co najmniej 102 nowych pracowników.
Po tych odpowiedziach, wysłałem kolejne pytania:
1. Proszę o konkretny dokument, email, pismo, które nakazywało dostosowanie logo strefy do znaku Polskiej Strefy Inwestycji. Duża część stref nie zmieniała swojego logo. Dlaczego nie musieli tego zrobić a WMSSE musiała?
2. Potrzymałem wyniki Strefy za 2019 r. Ile z 21 decyzji w 2019 roku zostało podpisanych przez Pana Prezesa Zbigniewa Targowskiego, na jaką kwotę, i na ile osób do zatrudnienia?
(Jak poinformował PAP nowy Zarząd: Warmińsko-Mazurska Specjalna Strefa Ekonomiczna od początku roku wydała 6 decyzji o wsparciu nowych inwestycji w ramach Polskiej Strefy Inwestycji. Inwestorzy łącznie zadeklarowali poniesienie nakładów inwestycyjnych w wysokości blisko 42 mln zł)
Przypomnijmy, iż poprzedni Zarząd Strefy odniósł spektakularny sukces, bijąc rekordy wydanych zezwoleń na inwestycje, które szły w sumie w miliardy złotych. Wywindowało to Strefę z samego końca na top Stref. Ten sukces zauważył sam premier Mateusz Morawiecki. Nie uchroniło to Zarządu od utraty stanowisk. Najpierw „wyleciała” wiceprezes Małgorzata Sobieska zu Schwarzenberg z partii Gowina Porozumienie (jak poinformowała w autoryzowanym wywiadzie dla debata.olsztyn.pl, nie chciała spełnić życzeń kadrowych szefa tej partii na Warmię i Mazury Michała Wypija. Poseł Wypij zaprzeczył, by takie polecenia miał wydawać).
Następnie, po trzech próbach odwołania, po zmianie składu Rady Nadzorczej został także odwołany prezes Grzegorz Smoliński, działącz PiS. Ani minister Jadwiga Emilewicz, ani przewodniczący Rady Nadzorczej nie podali powodu odwołania.
Na miejsce Małgorzaty Sobieskiej zu Schwarzenberg został powołany działacz Partii Porozumienie Marcin Czyża, a na miejsce prezesa Smolińskiego - Zbigniew Targowski związany politycznie z dyrektorem Poczty Polskiej Oddział Olsztyn Waldemarem Zwierko i szefem struktur olsztyńskich PiS Jerzym Szmitem.
Do dzisiaj nie uzyskałem odpowiedzi ani z ministerstwa, ani ze Strefy na temat CV prezesa i wiceprezesa (wykształcenie, doświadczenie zawodowe).
Adam Socha
Zdjęcie pochodzi z fb firmy Gravite
Skomentuj
Komentuj jako gość