Marszałek odmówił nam odpowiedzi na pytanie, czy zarządził przegląd kadr Urzędu Marszałkowskiego i jaki jest jego cel? Nie odpowiedział także, ilu emerytów zatrudnia Urząd Marszałkowski. Za to poinformował, iż urząd miał na koniec 2014 roku 837 etatów (bez umów na zastępstwo). Jeśli w 2002 roku liczba etatów wynosiła 192, to po 4 latach nastąpił skok do poziomu 790 etatów.
Urząd mieści się w 9 budynkach oraz wynajmuje pomieszczenia biurowe w dwóch kolejnych. Łączny koszt ich utrzymania wyniósł w 2014 roku 1 560 000 zł.
Średnia płaca w urzędzie wynosi 3.547 złotych, na stanowisku dyrektora 7.918 zł, pensja marszałka to 12.364 złote. W 2014 roku wypłacono nagród i premii na kwotę prawie 4 milionów złotych.
Na stanie urzędu są 134 telefony komórkowe i 22 auta. Ryczałty na używanie samochodu prywatnego przyznano 14 pracownikom (za styczeń 2015 wyniosły w sumie 2 562 zł).
Pytania wysłane do marszałka Gustawa Marka Brzezina i odpowiedzi:
1. Ile wynosiła miesięcznie dzierżawa budynku przy ul. Kościuszki, którą poprzednio zajmował Departament Zarządzania Programami Rozwoju Regionalnego?
Ad 1.Koszty najmu budynku przy ul. Kościuszki 83 w Olsztynie, w którym poprzednio zlokalizowany był Departament Zarządzania Programami Rozwoju Regionalnego, wynosiły średnio 110 376 zł miesięcznie.
2. Ile w sumie Urząd Marszałkowski zapłacił za dzierżawę tego obiektu?
Ad 2. Za najem budynku przy ul. Kościuszki 83 w Olsztynie zapłacono
łącznie 8 830 117 zł.
3. Jaka była powierzchnia użytkowa dzierżawionych pomieszczeń, przy ul. Kościuszki, którą poprzednio zajmował Departamentu Zarządzania Programami Rozwoju Regionalnego?
Ad 3. Powierzchnia użytkowa budynku przy ul. Kościuszki 83 w Olsztynie
wynosiła 2053 m2.
4. Ile wynosi dzierżawa pomieszczeń w budynku należącym do Warmia i Mazury Sp. z o.o. (spółka zarządu województwa do budowy lotniska) przy ul. Kościuszki 89/91 w Olsztynie?
Ad 4. Koszty najmu budynku przy ul. Kościuszki 89/91 w Olsztynie
wynoszą 136 270 zł miesięcznie.
5. Jaka jest powierzchnia użytkowa dzierżawionych pomieszczeń.
Ad 5. Powierzchnia użytkowa budynku przy ul. Kościuszki 89/91 w Olsztynie
wynosi 2637,84 m 2.
6. Czy Zarząd Województwa przeprowadził analizę kosztów budowy własnego biurowca o tej powierzchni, co dzierżawiona powierzchnia w budynku przy ul. Kościuszki 89/91. Jeśli tak, to jaki byłby to koszt?
Ad. 6. Koszty najmu budynku przy ul. Kościuszki 83 w Olsztynie, wynajmowanego na potrzeby realizacji perspektywy finansowej 2007-2013 oraz budynku przy ul. Kościuszki 89/91 w Olsztynie, wynajętego na potrzeby realizacji perspektywy finansowej 2014-2020, pokrywane są ze środków Unii Europejskiej.
Zgodnie z wytycznymi dotyczącymi zasad kwalifikowania wydatków
ze środków Unii Europejskiej Urząd nie mógł finansować budowy obiektu biurowego, a zatem nie prowadzono analiz kosztów w tym zakresie.
7. Ile budynków należy do Zarządu Województwa Warmińsko-Mazurskiego? Proszę o podanie adresów tych obiektów, co się w nich mieści, powierzchni użytkowej obiektów, liczby zatrudnionych w nim pracowników, wysokość podatku od nieruchomości. Jaki jest całkowity koszt roczny utrzymania tych obiektów (prąd, woda, sprzątanie, konserwacja itp.).
Ad. 7. Urząd Marszałkowski poza wynajmowanymi powierzchniami w budynkach wymienionych w pkt. 5 i 8, posiada komórki organizacyjne w następujących siedzibach:
- ul. Kościuszki 37 – Departament Kontroli; 19 osób, powierzchnia 299 m2,
- ul. Głowackiego 17 – Departament Sportu, Departament Ochrony Środowiska, Departament Społeczeństwa Informacyjnego, Departament Polityki Jakości, Departament Infrastruktury i Geodezji, Departament Finansów i Skarbu, Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej, Stanowisko ds. BHP i ppoż, Biuro ds. Współpracy z Organizacjami Pozarządowymi,
razem 248 osób, powierzchnia 4816 m2,
- ul. Emilii Plater 1 – Departament Organizacyjny, Departament Współpracy Międzynarodowej, Departament Koordynacji Promocji, Gabinet Marszałka, Departament Europejskiego Funduszu Społecznego, Departament Rozwoju Obszarów Wiejskich, Kancelaria Sejmiku, Departament Zamówień Publicznych, Departament Prawny, Biuro ds. Ochrony Informacji Niejawnych, Biuro ds. Obronnych i Bezpieczeństwa Publicznego, Zarząd Województwa, razem 359 osób, powierzchnia 3311,6 m2 ,
- ul. Mariańska 1 – Departament Turystyki, Departament Zdrowia,
razem 29 osób, powierzchnia 293,3 m2,
- ul. Parkowa – Departament Kultury i Edukacji, 20 osób, użytkowana powierzchnia 275 m2,
- ul. Pstrowskiego 28b – Biuro Geologa Wojewódzkiego, Departament Audytu Wewnętrznego i Certyfikacji, Wojewódzki Ośrodek Dokumentacji Geodezyjno- Kartograficznej, razem 24 osoby, powierzchnia 746,55 m2,
- Biuro Regionalne w Elblągu, ul. Zacisze 18, 16 osób, cały budynek – 488 m2,
- Biuro Regionalne w Ełku, ul. Kajki 10, 7 osób, powierzchnia 134,60 m2.
Łączne koszty utrzymania wyżej wymienionych budynków wynoszą za rok 2014 - 1 560 000 zł.
8. Ile budynków Zarząd Województwa Warmińsko-Mazurskiego dzierżawi lub wynajmuje od podmiotów trzecich? Proszę o podanie: kto jest właścicielem tych obiektów, adresów tych obiektów, na jaki cel zostały wydzierżawione, kwota dzierżawy, powierzchnia użytkowa obiektu, liczba zatrudnionych w nim pracowników. Jaki jest całkowity koszt roczny utrzymania tych obiektów (prąd, woda, sprzątanie, konserwacja itp.).
Ad. 8. Zarząd Województwa wynajmuje jeden budynek biurowy przy ul. Kościuszki 89/91 w Olsztynie oraz pomieszczenia biurowe w budynkach przy ul. Głowackiego 6
i ul. Głowackiego 28 w Olsztynie.
1. Budynek biurowy przy ul. Kościuszki 89/91 w Olsztynie wynajmowany jest
od Warmia – Mazury Sp. z o.o., docelowo dla 170 pracowników.
W budynku zlokalizowane są: Departament Polityki Regionalnej, Departament Zarządzania Programami Rozwoju Regionalnego oraz Główny Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Olsztynie.
Roczny koszt najmu wynosi 1 635 000 zł.
2. Pomieszczenia biurowe o powierzchni 56,88 m2 w budynkuprzy
ul. Głowackiego 6 w Olsztynie wynajmowane są od Agencji Nieruchomości Rolnych w Olsztynie dla 4 pracowników Biura ds. Programu Współpracy Transgranicznej Litwa - Polska – Rosja. Roczny koszt wynajmu wynosi 23 500 zł – najem pomieszczeń finansowany ze środków Unii Europejskiej.
3. Pomieszczenia biurowe o powierzchni 128,36m 2 w budynku przy
ul. Głowackiego 28 w Olsztynie wynajmowane od Biura Projektów Budownictwa Wiejskiego dla 7 pracowników Regionalnego Ośrodka Polityki Społecznej (umowa trzymiesięczna), w tym 4 pracowników Biura ds. Projektów Integracji Społecznej oraz 3 pracowników Biura Pomocy i Integracji Społecznej. Miesięczny koszt wynajmu wynosi 6200 zł.
9. Ile wynosi zatrudnienie całkowite w Urzędzie Marszałkowskim oraz w rozbiciu na departamenty?
Ad. 9. Zatrudnienie w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie (bez umów na zastępstwo) wynosi:
10. Ile wynosiło zatrudnienie w 1998 roku?
Ad. 10.
Ad. 10. Urząd Marszałkowski Województwa Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie funkcjonuje od 01.01.1999 roku.
Lp. |
Jednostki organizacyjne/ Departament |
||
Olsztyn |
Etaty |
||
1. |
Zarząd Województwa Warmińsko-Mazurskiego |
5,00 |
|
2. |
Sekretarz Województwa |
1,00 |
|
3. |
Gabinet Marszałka |
12,50 |
|
4. |
Kancelaria Sejmiku |
9,50 |
|
5. |
Departament Prawny |
17,00 |
|
6. |
Departament Finansów i Skarbu |
56,00 |
|
7. |
Departament Organizacyjny |
96,00 |
|
8. |
Departament Infrastruktury i Geodezji |
32,00 |
|
9. |
Departament Polityki Regionalnej |
31,00 |
|
10. |
Departament Europejskiego Funduszu Społecznego |
80,00 |
|
11. |
Departament Zarządzania Programami Rozwoju Regionalnego |
121,00 |
|
12. |
Departament Turystyki |
18,00 |
|
13. |
Departament Zdrowia |
11,00 |
|
14. |
Departament Zamówień Publicznych |
11,00 |
|
15. |
Departament Społeczeństwa Informacyjnego |
25,25 |
|
16. |
Departament Kontroli |
19,00 |
|
17. |
Departament Audytu Wewnętrznego i Certyfikacji |
11,00 |
|
18. |
Departament Sportu |
9,00 |
|
19. |
Departament Kultury i Edukacji |
20,50 |
|
20. |
Departament Ochrony Środowiska |
38,00 |
|
21. |
Departament Współpracy Międzynarodowej |
13,00 |
|
22. |
Departament Koordynacji Promocji |
22,00 |
|
23. |
Departament Polityki Jakości |
15,00 |
|
24. |
Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej |
67,00 |
|
25. |
Biuro Geologa Wojewódzkiego |
7,00 |
|
26. |
Biuro ds. Obronnych i Bezpieczeństwa Publicznego |
5,75 |
|
27. |
Biuro ds. Ochrony Informacji Niejawnych |
3,00 |
|
28. |
Biuro ds. Współpracy z Organizacjami Pozarządowymi |
5,00 |
|
29. |
Departament Rozwoju Obszarów Wiejskich i Rolnictwa |
83,00 |
|
30. |
Biuro ds.Programu Współpracy Transgranicznej Litwa-Polska- Rosja |
4,00 |
|
31. |
Stanowisko ds BHP i p/poż |
1,33 |
|
RAZEM W OLSZTYNIE |
849,83 |
||
BIURO W ELBLĄGU |
16,00 |
||
BIURO W EŁKU |
7,00 |
||
OGÓŁEM ZATRUDNIENIE |
872,83 |
11. Ile wynosiło zatrudnienie w 2002 roku?
Ad. 11. Zatrudnienie w 2002 roku wynosiło 192 etaty.
12. Ile wynosiło zatrudnienie w 2006 roku?
Ad. 12. Zatrudnienie w 2006 roku wynosiło 375 etatów.
13. Ile wynosiło zatrudnienie w 2010 roku?
Ad.13. Zatrudnienie w 2010 roku wynosiło 790 etatów.
14. Ile wynosiło zatrudnienie na koniec 2014 roku?
Ad.14. Zatrudnienie w 2014 roku wynosiło 873 etaty.
15. Ilu pracowników Urzędu Marszałkowskiego posiada prawa emerytalne, a ilu pracownikom przysługują emerytury mundurowe?
Ad.15. Odpowiedź na to pytanie nie stanowi informacji publicznej.
16. Ile telefonów komórkowych służbowych jest na stanie Urzędu Marszałkowskiego?
Ad. 16. Na stanie Urzędu Marszałkowskiego są 134 telefony komórkowe.
17. Ile aut posiada na stanie Urząd Marszałkowski? Proszę o podanie marek tych aut oraz rocznik.
Ad. 17. Na wyposażeniu Urzędu Marszałkowskiego znajdują się niżej wskazane pojazdy służbowe:
1. Skoda Fabia – 1 szt. (rok prod.: 2005)
2. Skoda Octavia – 3 szt. (rok prod.: 2004 - 2008)
3. Skoda Superb – 6 szt. (rok prod.: 2008 - 2013)
4. Fiat Scudo – 1 szt. (rok prod.: 2011)
5. Hyundai Tucson – 3 szt. (rok prod.: 2006 - 2008)
6. Toyota Rav 4 – 1 szt. (rok prod.: 2009)
7. Mercedes Viano – 1 szt. (rok prod.: 2007)
8. VW Transoprter – 2 szt. (rok prod.: 2005 - 2009)
9. Ford Mondeo – 2 szt. (rok prod.: 2010 - 2011)
10. Hyundai IX 35 – 1 szt.: (rok prod.: 2013)
11. Chevrolet Cruze – 1 szt. (rok prod.: 2013)
18. Ilu pracowników ma przyznane tzw. kilometrówki na auta prywatne? Komu kilometrówki przysługują? Ile wyniosły kwotowo kilometrówki za styczeń 2015 roku?
Ad. 18. Ryczałty za używanie samochodu prywatnego
do celów służbowych do jazd lokalnych przyznano 14 pracownikom Urzędu Marszałkowskiego . Ich wartość za styczeń 2015 roku wyniosła 2 562,66 zł. Ryczałt przyznawany jest na wniosek pracownika w uzasadnionych przypadkach, tj. w sytuacjach, gdy wykonywanie obowiązków służbowych związane jest
z koniecznością częstych przejazdów na terenie miasta.
19. Jaka jest średnia zarobków w Urzędzie Marszałkowskim?
Ad. 19. Średnia płaca w Urzędzie Marszałkowskim na dzień 31.12.2014 roku
wynosi – 3 547 zł.
20. Ile wynosi miesięczny fundusz osobowy Urzędu Marszałkowskiego?
Ad. 20. Miesięczny fundusz osobowy w 2014 roku wynosi ok. 3 564 000 zł.
21. Ile z funduszu osobowego przeznaczono w 2014 roku na nagrody i premie?
Ad. 21.W 2014 r. wypłacono nagrody w kwocie ok. 3 100 000, zł, premie regulaminowe* i premie motywacyjne* w kwocie ok. 882 000 zł (*premie regulaminowe i premie motywacyjne przysługują wyłącznie pracownikom zatrudnionym na stanowiskach pomocniczych i obsługi).
22. Ile wynosi pensja marszałka, członków zarządu, dyrektorów departamentów?
Ad. 22.
LP. |
Stanowisko |
Wynagrodzenie brutto |
1 |
MARSZAŁEK WOJEWÓDZTWA WARMIŃSKO - MAZURSKIEGO |
12 364,69 |
2 |
WICEMARSZAŁEK WOJEWÓDZTWA WARMIŃSKO-MAZURSKIEGO |
11 026,00 |
3 |
WICEMARSZAŁEK WOJEWÓDZTWA WARMIŃSKO-MAZURSKIEGO |
11 028,50 |
4 |
CZŁONEK ZARZĄDU WOJEWÓDZTWA WARMIŃSKO-MAZURSKIEGO |
10 488,41 |
5 |
CZŁONEK ZARZĄDU WOJEWÓDZTWA WARMINSKO - MAZURSKIEGO |
10 436,00 |
ŚREDNIE WYNAGRODZENIE NA STANOWISKU DYREKTORA |
7918,71 |
23. Ile osób pracuje w Gabinecie Marszałka?
Ad. 23. W Gabinecie Marszałka pracuje 13 osób.
24. Czy Marszałek Województwa Pan Gustaw Marek Brzezin zarządził przegląd kadr Urzędu Marszałkowskiego? Jeśli tak, to jaki jest cel tego przeglądu? Czy w jego wyniku ma się zmniejszyć zatrudnienie? Jeśli tak, to o ile procent?
Ad. 24. Odpowiedź na to pytanie nie stanowi informacji publicznej.
25. Jaki procent pracowników Urzędu Marszałkowskiego należy do partii politycznych? Ilu dyrektorów i zastępców dyrektorów departamentów należy do partii politycznych i do jakich: do Platformy Obywatelskiej, do Polskiego Stronnictwa Ludowego, do Prawa i Sprawiedliwości i do Sojuszu Lewicy Demokratycznej?
Ad. 25. Zgodnie z art. 22¹ ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks Pracy (Dz. U.
z 2014 r., poz.1502) w związku z art. 27 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2014r., poz.1182, z późn. zm.) pracodawca nie może żądać do pracownika informacji na temat jego przynależności do partii politycznej,
w związku z tym nie dysponuje takimi danymi.
26. Czy dyrektor Departamentu Kontroli Pani Renata Ratyńska-Bienia i zastępca dyrektora Pani Iwona Sułecka należą do Platformy Obywatelskiej? Czy żona dyrektora Departamentu Infrastruktury i Geodezji Pana Wiktora Wójcika pracuje na stanowisku kierowniczym w tym departamencie i czy również jest członkiem PO? Poproszę o komentarz Pana Marszałka: czy możliwa jest faktyczna i obiektywna kontrola Zarządu Województwa i Urzędu Marszałkowskiego przez pracowników Departamentu Kontroli, należących do partii współrządzącej regionem?
Ad. 26. Odpowiedź na to pytanie nie stanowi informacji publicznej.
opracował: Adam Socha
Skomentuj
Komentuj jako gość