Premier Donald Tusk na spotkaniu w Morągu, w niedzielę 11 lutego, wypowiedział się na temat CPK. Odpowiedział mu na "X" Maciej Wilk, były wiceprezes LOTu.
„Ta decyzja musi być przemyślana i nie może mieć kontekstu politycznego, czy ambicjonalnego - stwierdzi Tusk w Morągu. - Ona musi być trafiona w dziesiątkę. Mogę tutaj dzisiaj w Morągu przed wami powiedzieć, że projekt, który nazywa się CPK, przeprowadzimy w interesie Polski, za publiczne pieniądze, policzone co do grosza. Nie będzie milionów złotych wypłaconych ludziom za koszenie łąki w Baranowie, nie będzie niesprawiedliwych wywłaszczeń. Znowu będziemy stawiali to z głowy na nogi. Tak, żeby nikt w Polsce nie pomyślał, że choćby jedna złotówka została zmarnowana, bo jakiś polityk ma wielkie ambicje” – oznajmił.
Szanowny Panie Premierze,
dzisiejsza wypowiedz w Morągu to bez wątpienia krok w dobra stronę z Pana strony, ale niestety dalece niewystarczający.
✈️ Pan nie będzie podejmować decyzji czy CPK budować, tylko czy CPK zatrzymać, opóźnić bądź okroić. Decyzja o budowie została podjęta w drodze uchwały Rady Ministrów w roku 2017. Decyzja co do zasadniczego kształtu i harmonogramu inwestycji jest i obowiązuje do dzisiaj, a Pan może ewentualnie ja tylko odwrócić. I odpowiedzialność za tę decyzję spadnie osobiście na Pana.
✈️ Lotnisko CPK na 34 mln pasażerów to nie jest „lotnisko większe niż maja Niemcy czy Francuzi” tylko 12 port lotniczy w Europie, nieznacznie tylko większe np. od tego w Palma de Mallorca
✈️ Argument o 50 000 PLN na rodzine to czysta demagogia. To są wydatki na kolejne 16 lat - a wiec z 50 000 PLN na rodzine robi się raptem 3 125 PLN. Czyli 521 PLN na osobę w skali roku. Już tak efektownie nie brzmi, prawda? Moim zdaniem to całkiem nieźle jak na projekt fundamentalnie przebudowujący polski system transportowy i zasypujący nierówności rozwojowe odziedziczone jeszcze po zaborcach. Pomijam przy tym fakt, że ze wskazanej kwoty nawet 2/3 to mogą być dotacje UE i wkład inwestorów.
✈️ W Pana wypowiedzi zabrakło odniesienia się do kwestii najbardziej kontrowersyjnej czyli lotniska - ruch #TAKdlaCPK oczekuje potwierdzenia, że komponent lotniczy będzie realizowany w swoim zasadniczym kształcie, we wskazanej lokalizacji w Baranowie i z perspektywą ukończenia prac najpóźniej w 2030 r.
✈️ Zdanie się na głos specjalistów jest oczywiście ruchem zasadnym, ale pytanie rodzi się o dobór tychże ekspertów. Jeżeli faktycznie będą to wysokiej klasy fachowcy, można być spokojnym o wynik analizy. Nikt niestety nie ujawnił jednak listy owych specjalistów, pracujących rzekomo nad weryfikacją projektu.
🛑Jeżeli jednak zamiarem jest udobruchanie społeczeństwa lipnymi argumentami nie wytrzymującymi merytorycznej weryfikacji, suflowanymi przez usłużnych „ekspertów” spod znaku StopCPK, to zapewniam że to dopiero początek społecznego wzmożenia.
💥NIE dla bzdur i dyletanctwa w stylu opowieści Pana kolegow z koalicji o duoportach, triportach, zlewniach wód, inwestowaniu w Modlin albo „wykorzystaniu potencjału lotnisk regionalnych” itp.
‼️Nie damy się ograbić z przyszłości.
🇵🇱 potrzebuje ambitnych inwestycji, które pozwolą nam osiągnąć poziom rozwoju, do którego (przynajmniej niektórzy) aspirujemy.
Z wyrazami szacunku,
#TAKdlaCPK
Maciej Wilk
Skomentuj
Komentuj jako gość