Oficjalnie rozpoczęły się konsultacje społeczne dotyczące rozbudowy linii tramwajowej. Czy obywatele Olsztyna będą mieli jakikolwiek wpływ na to czy i w jakim kształcie realizować tę inwestycję? Szczerze w to wątpimy.
W tytule konsultacji napisano, że mają one służyć poznaniu opinii mieszkańców Olsztyna w zakresie rozbudowy linii tramwajowej. Z takiego opisu można wywnioskować, że mieszkańcy będą mogli się wypowiedzieć co myślą o samej idei rozbudowy linii tramwajowej, czy się z nią zgadzają czy też nie. Natomiast ewentualne opracowanie koncepcji i projektu będzie podlegało kolejnemu etapowi konsultacji. Niestety nic bardziej mylnego! Urząd Miasta już zamówił opracowanie dokumentacji projektowej, tym samym ograniczył zakres konsultacji jedynie do szczegółów inwestycji.
Konsultacje w sprawie przebudowy ul. Partyzantów trwały ponad miesiąc. Odbyły się dwa spotkania otwarte i dwa spotkania warsztatowe. Tymczasem dla projektu bardziej skomplikowanego, wpływającego na funkcjonowanie całego miasta i związanego z kilkukrotnie większymi wydatkami, liczonymi w setkach milionów złotych, przewidziano niecałe 4 tygodnie konsultacji, a dwa spotkania z mieszkańcami mają wystarczyć do wyrażenia opinii!
Olsztynianie mogą zdecydować o wydatku 3 milionów złotych w ramach Budżetu Obywatelskiego, ale już w sprawie inwestycji miejskiej wartej 300 milionów złotych mogą jedynie wyrazić opinię.
Po co w takim razie te konsultacje? Dla dobrego samopoczucia Prezydenta?
Bartłomiej Biedziuk
Prezes Forum Rozwoju Olsztyna
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
informacja Urzędu Miasta Olsztyna
„Przedłużenie linii tramwajowej łączącej osiedle Jaroty i Pieczewo z fabryką Michelin i zintegrowanym węzłem przesiadkowym przy dworcu PKP/PKS wraz z rozbudową zajezdni tramwajowej z wyposażeniem”, wraz z wykonaniem studium wykonalności i przygotowaniem wniosku aplikacyjnego w związku z ubieganiem się Zamawiającego o dofinansowanie planowanej inwestycji ze środków pomocowych Unii Europejskiej.
Zadanie inwestycyjne obejmuje następujące odcinki realizacyjne – w projekcie podstawowym:
odcinek I – odcinek ul. Płoskiego od skrzyżowania z ulicą Witosa/Bukowskiego do okolic pętli autobusowej „Tęczowy Las”
odcinek II – ciąg ulicy Wilczyńskiego
b1 – od skrzyżowania ulic Wilczyńskiego/Płoskiego/Sikorskiego do skrzyżowania ulic Wilczyńskiego/Krasickiego;
b2 – od skrzyżowania ulic Wilczyńskiego/Krasickiego do pętli autobusowej „Pieczewo”
odcinek III
c1 – ciąg ulicy Krasickiego od skrzyżowania ulic Wilczyńskiego/Krasickiego do skrzyżowania ulic Krasickiego/Synów Pułku;
c2 – ciąg ulicy Synów Pułku od skrzyżowania ulic Synów Pułku/Krasickiego do skrzyżowania ulic Synów Pułku/Pstrowskiego;
c3 – ciąg ulicy Wyszyńskiego od skrzyżowania ulic Pstrowskiego/Synów Pułku do skrzyżowania ulic Piłsudskiego/Wyszyńskiego/Leonharda;
c4 – ciąg ulicy Piłsudskiego – od skrzyżowania ulic Piłsudskiego/Wyszyńskiego/Leonharda do skrzyżowania ulic Piłsudskiego/Dworcowa;
c5 – ciąg ulicy Dworcowej – od skrzyżowania ulic Dworcowa/Piłsudskiego do skrzyżowania ulic Towarowa/ Kętrzyńskiego.
Zadanie inwestycyjne obejmuje następujące odcinki realizacyjne – w projekcie rezerwowym:
odcinek IV – ciąg ulic Krasickiego od pętli początkowej obecnie realizowanego projektu
tramwajowego do skrzyżowania ulic Wilczyńskiego/Krasickiego;
odcinek V – ciąg ulicy Piłsudskiego – odcinek od realizowanego obecnie zakresu –
skrzyżowanie ulic Piłsudskiego/Kościuszki do skrzyżowania ulic
Piłsudskiego/Dworcowa;
odcinek VI – ciąg ulicy Warszawskiej i Dybowskiego – odcinek od skrzyżowania ulic
Warszawska/Tuwima do okolic Centrum Konferencyjnego UWM.
Zakres opracowania
W ramach inwestycji:
powstanie dwutorowa linia tramwajowa stanowiąca uzupełnienie nowej linii tramwajowej,
przebudowana zostanie pętla Pieczewo i Tęczowy Las na węzeł integracyjny, uwzględniający ruch tramwajowy, autobusowy, samochodowy, pieszy i rowerowy wraz z budową miejsc postojowych dla samochodów osobowych,
zmianie ulegnie układ drogowy poprzez niezbędną przebudowę istniejących ulic wzdłuż projektowanej linii tramwajowej wraz z infrastrukturą oraz ze skrzyżowaniami ulic przylegającymi do trasy linii tramwajowej (przebudowa skrzyżowań, przejść dla pieszych, przystanków, chodników, ścieżek rowerowych, zatok autobusowych),
powstanie infrastruktura piesza i rowerowa (budowa ścieżek rowerowych, parkingów rowerowych i chodników).
Skomentuj
Komentuj jako gość