9. edycja WAMA Film Festival odbędzie się w dniach 4-8 października 2022 roku. Zaplanowane w ramach festiwalu międzynarodowe działania z zakresu edukacji filmowej zostaną przeprowadzone w dniach 2-8 października 2022 r. Głównym ośrodkiem festiwalowym będzie Olsztyn. Dodatkowe wydarzenia programowe (pokazy retrospektywne) odbędą się także w mniejszych miastach na terenie województwa warmińsko-mazurskiego.
Kiedy w roku 1989 na placu Tian’anmen człowiek z siatką zatrzymał kolumnę czołgów wszystkie światowe agencje prasowe opublikowały zdjęcia tej sytuacji. Dziś człowiek mający podobny wpływ na rzeczywistość robi sobie selfie i publikuje je w sieci.
Rzeczywistość w sensie realnym i wirtualnym to dwa różne światy. Jednak rzeczywistość w sensie globalnym pozostaje sumą politycznych, gospodarczych, militarnych i społecznych oczekiwań często odrębnych sił. Z jednej strony zaskakuje nas rzeczywistość ciągłymi niespodziewanymi zwrotami, a z drugiej – jest sztucznie kreowana przez silne media, podlega degradacji i instagramizacji.
RZECZYWISTOŚĆ to tegoroczne wielowymiarowe hasło festiwalu.
1. JERZY HOFFMAN, AMBASADOR FESTIWALU
Szanowni Państwo, mam zaszczyt po raz dziewiąty reprezentować WAMA Film Festival w Olsztynie jako jego ambasador. Dziewięć lat to niewiele, a jednak cała epoka, przed którą nikt nie słyszał o covidzie a świat był znacznie spokojniejszy. Jeszcze kilka lat temu młodzi ludzie z Białorusi mieli możliwość studiowania na polskich uczelniach i brania udziału w warsztatach organizowanych przez festiwal. Na tamtych warsztatach podczas WAMA Film Festival młodzież z Ukrainy i Białorusi mogła mimo różnic spotkać się we wspólnych działaniach. Nikt w tamtym czasie w najgorszych snach nie spodziewał się, że tamta rzeczywistość, pozytywna energia zostanie tak brutalnie zrujnowana. Putinowska Rosja rozpętała krwawą wojnę w Ukrainie, a zbrodnie popełniane przez armię rosyjską na ludności cywilnej są tożsame ze zbrodniami popełnianymi przez Gestapo i NKWD.
RZECZYWISTOŚĆ jako hasło naszego festiwalu odnosi się do rzeczywistości realnej, dotykalnej, prawdziwej, i tej wirtualnej stworzonej przez sprzedajne media na zlecenie i potrzeby polityków. W takiej wirtualnej rzeczywistości żyje dziś większość rosyjskiego społeczeństwa, która wierzy, że Rosja nie prowadzi wojny w Ukrainie. W kreowanej, nieprawdziwej rzeczywistości żyje też znaczna część ludzkości, wierząc różnej politycznej propagandzie, fałszywym religiom, internetowym zjawiskom. Jednak wirtualna rzeczywistość jest pełna zasadzek. W taką zasadzkę wpadł również sam Putin, który uwierzył w nieprawdziwy obraz świata wykreowany przez jego aparat władzy. Teraźniejszy car Rosji wie, że zwycięzców nie będą sądzili, ale też wie, że wcześniejsi władcy swoje klęski opłacili życiem. Rzeczywistość przynosi niespodziewane rozwiązania również tym, którzy próbują nią zawładnąć.
Jest takie Chińskie przekleństwo „aby było dane ci żyć w ciekawych czasach”. Dane jest nam żyć w nader ciekawych czasach, w niewirtualnej a realnej rzeczywistości.
2. RZECZYWISTOŚĆ hasłem dziewiątej edycji
Marcin Kot Bastkowski, dyrektor artystyczny festiwalu:
Hasłem poprzedniej edycji, mając nadzieję na uzdrowienie świata, uczyniliśmy NORMALNOŚĆ. Dziś zamiast normalności mamy RZECZYWISTOŚĆ, w której musimy znaleźć sobie miejsce. Nie dla każdego będzie to miejsce wygodne.
Nasz tegoroczny plakat odnosi się do niezwykłej historii z roku 1989, gdy na placu Tian’anmen człowiek z siatką zatrzymał kolumnę czołgów a wszystkie światowe agencje prasowe opublikowały zdjęcia tej sytuacji. Dziś człowiek mający podobny wpływ na rzeczywistość robi selfie i publikuje je w sieci. Rzeczywistość w sensie realnym i wirtualnym to dwa różne światy. Jednak rzeczywistość w sensie globalnym pozostaje sumą politycznych, gospodarczych, militarnych i społecznych oczekiwań często odrębnych sił. Z jednej strony zaskakuje nas rzeczywistość ciągłymi niespodziewanymi zwrotami, a z drugiej - jest sztucznie kreowana przez silne media, podlega degradacji i instargramizacji.
Tegoroczna festiwalowa rzeczywistość również niesie niespodzianki, wyłącznie dobre. W Międzynarodowym Konkursie Koprodukcji Filmowych następuje wyrafinowany miks kultur i emocji, gatunków i stylów, za który w dużej mierze odpowiedzialny jest nasz wspaniały selekcjoner Piotr Czerkawski. W tym zestawie są filmy, które swoje premiery w Polsce przeważnie będą miały w przyszłym roku, i takie, które zostały nagrodzone na najważniejszych festiwalach światowych. Taki zestaw filmów jest prawdziwą ucztą dla wielbicieli sztuki filmowej. Od tego roku głos widowni będzie jeszcze ważniejszy, ponieważ w tym konkursie przyzna ona jedyną swoją – nagrodę publiczności.
Konsekwentnie wzmacniamy rangę Konkursu Filmów Krótkich i w tym roku w pięciu projekcjach pokazujemy ich aż dwadzieścia. W naszej konkursowej selekcji postawiliśmy na filmy, które śmiało komentują rzeczywistość i które mają znaczący potencjał twórczy i produkcyjny. Te realizacje w każdej warstwie są dopracowane i przemyślane, a wszystko składa się w spójną artystycznie całość. Widać w tych filmach inwestycję talentu, i to całego zespołu zdolnych ludzi. Szczególną uwagę zwracają filmy, które są zrobione od serca i stanowią rodzaj wypowiedzi autorskiej. Poszczególnym blokom nadaliśmy sugestywne tytuły, a filmy w każdym bloku łączą podobne tematy i emocje. Filmy krótkometrażowe to też świetna okazja konfrontacji publiczności z twórcami, którzy licznie przybywają reprezentować swoje działa. W darmowych i otwartych pokazach znajdują się również filmy pozakonkursowe, które są świetną okazją do spotkania z ich twórcami.
Dziękuję mecenasom za wsparcie finansowe, partnerom za wspólną pracę, mediom za dobre słowo, wolontariuszom za poświęcony czas. Ogromne podziękowania kieruję do marszałka województwa warmińsko-mazurskiego Gustawa Marka Brzezina za osobiste zaangażowanie w realizację naszego festiwalu.
Wszystkim odwiedzającym WAMA Film Festival życzę dobrze spędzonego czasu w kinie i podczas wydarzeń towarzyszących.
3. OTWARCIE FESTIWALU, 4 października 2022, godz. 18.30, Multikino, sala nr 9
Uroczysta ceremonia oraz projekcja filmowa inaugurująca rozpoczęcie WAMA Film Festival.
KONCERT MARY RUMI - DEPRESSED LADY
Artyści: Mary Rumi, Konrad Zemler, Jacek Namysłowski
JAZZ OUTSIDER, reż. Janusz Majewski
Film dokumentalny o Adamie Jędrzejowskim, perkusiście jazzowym, który w „złotej epoce” polskiego jazzu, na przełomie lat 50/60 XX. wieku współpracował z najwybitniejszymi instrumentalistami tamtego okresu, grając w zespołach Krzysztofa Komedy i Andrzeja Trzaskowskiego. W filmie wystąpią m.in. Zbigniew Namysłowski, Michał Urbaniak, Andrzej Dąbrowski, Jan Ptaszyn Wróblewski, Wojciech Gogolewski, Maciej Obara, Sonia Bohosiewicz i Dorota Miśkiewicz.
4. MIĘDZYNARODOWY KONKURS KOPRODUKCJI FILMOWYCH
Formuła Konkursu nie posiada swojego odpowiednika w Europie - w Konkursie prezentowane są filmy pełnometrażowe wyprodukowane w systemie międzynarodowych koprodukcji filmowych. Grand Prix przyznane w głosowaniu publiczności otrzyma polski dystrybutor zwycięskiego tytułu. W tym roku zobaczymy:
• BLISKO
reż. Lukas Dhont, Belgia, Holandia, Francja 2022
Dwóch trzynastolatków, Léo i Rémi, uwielbia spędzać ze sobą czas, ich relacja jest intensywna, spontaniczna, żywa. Jednak głupie plotki, presja rówieśników i zagubienie w świecie, który nigdy nie jest oczywisty, powodują, że Léo zaczyna się oddalać i ranić Rémiego… To sensualna, czuła opowieść o przyjaźni, ale też o bezradności, która jest nieodłącznym elementem dojrzewania – któż, mając trzynaście lat, potrafi ocenić siłę swoich uczuć i decyzji? Reżyser nikogo nie ocenia i kieruje się niezwykłą empatią, która wyróżnia tylko największych humanistów światowego kina.
• GORĄCE DNI
reż. Emin Alper, Turcja, Francja, Niemcy, Holandia, Grecja, Chorwacja 2022
Po tym, jak jego poprzednik zniknął w tajemniczych okolicznościach, Emre zostaje mianowany nowym prokuratorem w niewielkim tureckim miasteczku Yaniklar. Miejscu, które dotknięte jest nie tylko poważnym kryzysem związanym z dostępem do wody, ale też licznymi politycznymi perturbacjami. Przyjazd pełnego ideałów i oddanego swojej pracy mężczyzny zachwiać może obowiązujące od dawna w miasteczku status quo…
• KAWAŁEK NIEBA
reż. Michael Koch, Szwajcaria, Niemcy 2022
Jeden z najoryginalniejszych filmów sezonu, który wygląda jak gorzka parodia reklam Milki. Pocztówkowa sceneria alpejskiej prowincji służy twórcom za kontrast dla trudów życia bohaterów zależnych od kaprysów natury i żartów przewrotnego losu. Wszystkie te niedogodności najmocniej odczuwa Anna – kelnerka, która postanawia związać się z nieco starszym od niej Markiem. Niegrzeszący urodą, popędliwy ponad miarę przybysz budzi nieufność lokalnej społeczności. Im więcej faktów świadczy na niekorzyść mężczyzny, tym bardziej gorliwie Anna wstawia się za partnerem, wiedząc, że przy okazji walczy również o prawo do życia po swojemu.
• KLONDIKE
reż. Maryna Er Gorbach, Ukraina, Turcja 2022
Historia Irki i Tolika, ukraińskiego małżeństwa mieszkającego w czasie wojny na pograniczu Rosji i Ukrainy. Irka odmawia opuszczenia domu, nawet gdy wioska zostaje przejęta przez separatystów. W chwilę później niedaleko nich spada samolot malezyjskich linii lotniczych. Separatystyczni przyjaciele Tolika oczekują, że się do nich przyłączy, zaś brat Irki jest wściekły z powodu podejrzeń, że para zdradziła Ukrainę. Sama Irka próbuje zawrzeć pokój między mężem a bratem, angażując ich w naprawę zbombardowanego domu.
• LUNANA. SZKOŁA NA KOŃCU ŚWIATA
reż. Pawo Choyning Dorji, Bhutan, Chiny 2019
Mieszkający w stolicy Bhutanu Ugyen ma jasno sprecyzowany plan na życie. Mężczyzna marzy o karierze piosenkarza i w tym celu zamierza wyjechać do Australii. Zanim jednak będzie mógł to zrobić, musi odbyć ostatni rok rządowej służby nauczycielskiej. Decyzją przełożonych trafia do najbardziej odległej wiejskiej szkoły. Położone na wysokości pięciu tysięcy metrów miejsce nie ma nic wspólnego z wygodnym życiem, jakie do tej pory prowadził. Choć początkowo Ugyen chce jak najszybciej stamtąd uciec, zaangażowanie młodych uczniów sprawia, że zaczyna zmieniać opinie o tym wyjątkowym miejscu.
• PAMFIR
reż. Dmytro Suchołytky-Sobczuk, Ukraina, Francja, Polska, Chile, Luksemburg 2022
Surowy i przejmujący do szpiku kości portret ukraińskiej prowincji w formie kryminalnego dramatu. Dawny przemytnik Leonid, zwany przez znajomych Pamfirem, pracuje w Polsce, by uczciwie zapewnić byt rodzinie. Po powrocie do domu, wioski na granicy Ukrainy z Rumunią, musi zmierzyć się ze swoją przeszłością – jego syn podpala cerkiew, która okazuje się własnością mafii. Leonid musi uruchomić dawne przestępcze kontakty, by spłacić dług, a każda decyzja bohatera wciąga go coraz głębiej w sieć korupcyjnych i kryminalnych układów.
• PRZEŻYĆ
reż. Jonas Poher Rasmussen, Dania, Francja, Norwegia, Szwecja, Holandia, Wielka Brytania, USA, Finlandia, Włochy, Hiszpania, Estonia, Słowenia 2021
Poruszająca historia nastolatka uciekającego z matką i rodzeństwem z ogarniętego wojną Afganistanu do Europy. To także intymna opowieść o dorastaniu i odkrywaniu swojej seksualności. W życiu Amina dominuje poczucie straty i to na wielu poziomach. Bohater musiał brutalnie wkroczyć w dorosłość i przez ponad dwadzieścia lat tłumił w sobie traumatyczne doświadczenia. Dziś, jako niespełna czterdziestolatek, odnosi sukcesy jako naukowiec i planuje ślub ze swoim długoletnim partnerem.
• TURKUSOWA SUKNIA
reż. Maryam Touzani, Francja, Maroko, Belgia, Dania 2022
Mina i Halim, małżeństwo z wieloletnim stażem, prowadzą niewielki zakład krawiecki w marokańskim mieście Sala. O talencie mężczyzny, a zwłaszcza niezwykłym hafcie, jakim ozdabia tradycyjne, szyte przez siebie stroje, jest na tyle głośno, że kolejne zamówienia znacznie przekraczają jego możliwości. Sytuacja zmusza Halima, by zatrudnił młodego pomocnika. Pod jego skrzydła trafia Youssef, dla którego praktyka u boku mistrza stanowi wielką szansę. Bohaterowie, choć początkowo zdystansowani, nabierają do siebie zaufania, a rodząca się między nimi więź wzbudza rosnący niepokój Miny.
5. KONKURS FILMÓW KRÓTKICH
Konsekwentnie wzmacniamy rangę Konkursu Filmów Krótkich, bo i znaczenie rynkowe krótkich metraży jest coraz większe. To pełnokrwiste historie, a obok świetnych produkcji szkolnych mamy próby twórców już bardzo doświadczonych. Ten konkurs to również doskonały prognostyk przyszłości polskiego kina.
Pełna lista filmów w Konkursie Filmów Krótkich:
• BLUE HOUR
reż. Stacey Rushchak, prod. Warszawska Szkoła Filmowa,
Kelnerka, zatrudniona w barze na końcu świata, prowadzi nudne i przygnębiające życie. Pewnego dnia w jej miejscu pracy zjawia się nieznajoma kobieta, która na kogoś czeka.
• FOLLOWERS. ODPALAJ LAJWA
reż. Jakub Radej, prod. Studio Munka-SFP,
W Europejskim Liceum Społecznym rozpoczyna się rok szkolny. Będzie wyjątkowo, ponieważ ma przyjechać noblistka Olga Tokarczuk. Będzie wyjątkowo, bo licealista Adam i jego kolega z Internetu mają szczególny plan na transmisję on-line.
• KAJA
reż. Małgorzata Paszko, prod. Warszawska Szkoła Filmowa,
Kaja, siedząca od lat w więzieniu, ma niedługo wyjść na wolność. Pewnego dnia w szpitalu więziennym pojawia się podobna do niej pielęgniarka Lena. Kobieta przypuszcza, że może to być jej córka. Na zewnątrz nie czeka na nią nikt, jedyną szansą na ucieczkę od samotności jest konfrontacja.
• KAMERALNA OPOWIEŚĆ
reż. Michał Piotrowski, prod. Szkoła Filmowa im. Krzysztofa Kieślowskiego Uniwersytetu Śląskiego,
Ireneusz mieszka w bloku ze swoim egzotycznym drzewkiem Filusiem. Naprawia stare sprzęty RTV, a w wolnych chwilach ogląda kasety VHS, na których zapisane jest całe jego życie. Wszystko zmienia się, gdy do mieszkania obok wprowadza się młoda dziewczyna.
• KIEDY OBRÓCI SIĘ DOM
reż. Maria Ornaf, prod. Szkoła Filmowa w Łodzi,
Trzynastoletnia Ewa żyje w szpagacie emocjonalnym pomiędzy dwiema rodzinami – biologiczną i adopcyjną. Żeby zamknąć w sobie pierwszy dom, musi wymazać przeszłość i zatrzeć traumatyczne wspomnienia. Oczyszczenie pamięci daje przestrzeń na nowy początek.
• KOT
reż. Zofia Strzelecka, prod. Studio Munka-SFP,
Krótka opowieść, ale obejmująca ponad trzydzieści lat. Zmieniały się czasy, trendy, imprezy, narkotyki. Marcin Kot zalicza sukcesy i wpadki w branży narkotykowej, imprezuje, umyka policji, ląduje w więzieniu, podnosi się silniejszy. Jego tropem podąża Zygmunt Pies – niestrudzony, ambitny, ale trochę mało rozgarnięty policjant. Historia cały czas zatacza koło aż do momentu, kiedy Kot odkrywa, że świat zmienił się tak, że nie jest już w stanie w nim dłużej funkcjonować.
• MARTWE MAŁŻEŃSTWO
reż. Michał Toczek, prod. Szkoła Filmowa w Łodzi,
Słodko-gorzka opowieść o spotkaniu dwójki ludzi w nietypowych okolicznościach. Filip jest mężczyzną w średnim wieku. Pracuje jako zawodowy statysta filmowy, specjalizuje się w rolach martwych ciał. Na planie filmu historycznego poznaje Łucję, która wciela się w rolę martwej kobiety. Kiedy Filip i Łucja leżą na sobie podczas ujęcia, nawiązuje się między nimi relacja.
• MARTWY PUNKT
reż. Patrycja Polkowska, prod. Szkoła Filmowa w Łodzi,
Na zamkniętym osiedlu dochodzi do wypadku. Robert rusza w pościg za obcym, który uciekł z miejsca zdarzenia. Próbując odkryć prawdę, staje przed moralnym wyborem.
• OBECNOŚĆ OBOWIĄZKOWA
reż. Adam Ziajski, prod. Adam Ziajski,
Obraz jest osobistym zapisem doświadczenia społecznej izolacji w pierwszych tygodniach pandemii. Bohater to samotny mężczyzna w średnim wieku, który przeprowadza się do klaustrofobicznego mieszkania. Kolejne tygodnie upływają mu na wyszukiwaniu coraz to bardziej absurdalnych czynności przeplatanych postapokaliptycznymi wizjami o końcu świata. Film z udziałem jednego aktora, którego obecność jest multiplikowana w wielu postaciach.
• OPAŁ
reż. Maks Michorczyk, prod. Warszawska Szkoła Filmowa,
Rozwiedziony Zbyszek wraca do owdowiałego ojca na wieś, gdzie borykając się z uzależnieniem od alkoholu, próbuje zebrać pieniądze na opał i alimenty dla córki.
• RAJSKI DOM
reż. Adelina Borets, prod. Warszawska Szkoła Filmowa,
Luka trafia do ośrodka odwykowego prowadzonego twardą ręką przez ortodoksyjnego fanatyka religijnego. Despotyzm i reżim oraz brutalność duchownych panujące w ośrodku sprawiają, że bohater zaczyna planować ucieczkę. Historia oparta na faktach.
• ROMANS WSCHODNI
reż. Anna Jasinska, prod. Szkoła Filmowa w Łodzi,
Piękna nimfa rozkochuje w sobie młodzieńca, który zrobi dla niej wszystko. Wykorzystuje go do spełnienia krwawych zachcianek. Gdy kochanek wyrywa dla niej własne jabłko Adama, kona u jej stóp. Na nimfę zostaje rzucona klątwa. Jedynym sposobem na pozbycie się czaru jest pocałunek prawdziwej miłości.
• ROZWIĄZANIE
reż. Katarzyna Sikorska, prod. Szkoła Filmowa im. Krzysztofa Kieślowskiego Uniwersytetu Śląskiego,
Alicja odlicza ostatnie tygodnie do narodzin córki. Czeka nie tylko na dziecko, ale również na męża, który na co dzień pracuje za granicą. Gdy w jej domu pojawia się Oksana – młoda Ukrainka, która ma jej pomóc sprowadzić na świat długo wyczekiwane dziecko, okazuje się, że życie pod jednym dachem staje się dla obu kobiet trudniejsze, niż przypuszczały. Atmosfera jest coraz bardziej napięta, z godziny na godzinę nakręca się spirala zazdrości, strachu i niepewności.
• STAGNANT
reż. Konrad Kultys, prod. Szkoła Filmowa w Łodzi,
Twardy skinhead Adam ignoruje swoją niepełnosprawność, starając się dominować nad bliskimi. Decyzja opiekującego się bohaterem brata dotycząca zmiany pracy zmusza Adama do ponownego przeanalizowania swojej sytuacji i zmierzenia się z własnymi ograniczeniami.
• SZCZELINY
reż. Magdalena Gajewska, prod. Warszawska Szkoła Filmowa,
Przechodząca depresję poporodową Teresa wraca z mężem do rodzinnego domu. Spotyka tam Annę, swoją dawną miłość.
• TEMPO HOME
reż. Kamil Bembnista, prod. Studio Munka-SFP, No Drama Production, Coloroffon, Halo Productions,
Czy to możliwe, by w miejscu, które z założenia ma być tymczasowe, czuć się jak w domu? To pytanie prowadzi bohaterów, takich jak Leila, do zakwestionowania sytuacji obozu dla uchodźców poprzez pragnienie stabilizacji w poczekalni zwanej Tempohome.
• TEN OBRAZEK JEST BARDZO ŁADNY
reż. Jakub Ciosiński, prod. Jakub Ciosiński,
Nagrane telefonem, zarejestrowane na taśmie VHS, sfilmowane kamerą cyfrową. Podpatrzone w intymnych sytuacjach. Reżyser pokazuje życie trzypokoleniowej rodziny w kontekście niepowodzeń miłosnych i problemów w budowaniu związków. Czy obiektyw okaże się narzędziem filmowej terapii lub zrozumienia rodzinnych historii?
• TYLKO DO ŚWITU
reż. Eliza Godlewska, Alan Ruczyński, prod. Warszawska Szkoła Filmowa,
Pięćdziesięcioletnia Roma znajduje się w najtrudniejszym momencie swojego życia. Odeszła od męża i nie ma dachu nad głową. Kiedy sytuacja się pogarsza, pozostaje jej tylko zapomnieć się na chwilę.
• VICTORIA
reż. Karolina Porcari, prod. Studio Munka-SFP, Mizar Films, TVN, All For Movies, Boss of Toys,
Amelia, atrakcyjna kobieta w średnim wieku, od wielu lat żyje w małżeństwie z rekonstruktorem średniowiecznych bitew. Związek stopniowo popada w rutynę, a przy tym nie daje kobiecie seksualnego spełnienia. Pięćdziesięciolatka nie jest nawet świadoma własnych pragnień i potrzeb. To, co przez całe życie pozostawało uśpione, zacznie budzić się wraz ze znalezieniem tajemniczej przesyłki pod drzwiami mieszkania.
• WRÓBEL
reż. Marcin Janos Krawczyk, prod. Studio Munka-SFP, Janos Film Production, TVN Film
Jaśliska, wieś na Podkarpaciu. Wróbel, mężczyzna w średnim wieku, zniszczył swoje relacje z żoną i dwunastoletnim synem, popadając w pogłębiający się alkoholizm. Przyjazd ekipy filmowej, realizującej zdjęcia w małej miejscowości, i propozycja zagrania epizodu w filmie stają się dla mężczyzny szansą na wyjście z kryzysu i odzyskanie rodziny. Czy spotkanie z filmowcami odmieni jego dotychczasowe życie?
LINK DO FOTOSÓW: https://photos.app.goo.gl/3VoQDBJ8ebj6TKJ1A
6. JURY KONKURSU FILMÓW KRÓTKICH
Jury złożone z zawodowych twórców filmowych przyzna Grand Prix, Nagrodę Specjalną oraz nominacje do Nagród im. Jana Machulskiego. W skład jury wchodzą:
DAMIAN KOCUR
Reżyser, scenarzysta i autor zdjęć. Absolwent Szkoły Filmowej im. Krzysztofa Kieślowskiego UŚ w Katowicach, a obecnie doktorant w Szkole Filmowej w Łodzi. Jego pełnometrażowy debiut fabularny Chleb i sól miał swoją światową premierę na MFF w Wenecji 2022 w sekcji Orizzonti. Jego ostatni film krótkometrażowy Dalej jest dzień zdobył m.in. nagrody dla najlepszego filmu krótkometrażowego na międzynarodowych festiwalach filmowych w Trieście, Teheranie, Clermont-Ferrand oraz na KFF, a także został zakwalifikowany jako jeden z szesnastu europejskich filmów mających szansę na nominację do Europejskich Nagród Filmowych. W 2021 roku był prezentowany na przeglądzie New Directors/New Films w MoMA w Nowym Jorku.
MIKOŁAJ LIZUT
Urodzony w 1973 roku w Warszawie. Absolwent Mistrzowskiej Szkoły Reżyserii Filmowej Andrzeja Wajdy, scenarzysta, producent, reżyser filmowy i teatralny, dziennikarz. Producent serialu Mój agent dla TVN. Reżyser i producent cyklu Pisarze. Serial na krótko dla Canal+ Polska, który został nagrodzony na festiwalu Marseille Web Fest w Marsylii 2021 za najlepszą reżyserię, a także znalazł się w selekcji Międzynarodowego Festiwalu Seriali Canneseries w Cannes 2020. Przez ponad dwadzieścia lat był publicystą „Gazety Wyborczej”. Tworzył i zarządzał muzycznymi stacjami radiowymi – Radio Roxy i Rock Radio. Autor wielu produkcji telewizyjnych, głównie dokumentalnych, fabularnych, seriali edukacyjno-rozrywkowych, teledysków, a także spektakli teatralnych. Współzałożyciel i szef Lizart Film oraz Kombinatu Artystycznego Tonight – firm produkujących dla TVN, Canal+, Netflix, A&E Networks, Discovery Communications.
DIANA DĄBROWSKA
Filmoznawczyni związana z filmową Łodzią, krytyczka filmowa, edukatorka animatorka kultury, współorganizatorka przeglądów i festiwali filmowych (m.in. Letnia Akademia Filmowa w Zwierzyńcu, Forum Kina Europejskiego Cinergia w Łodzi, Octopus Film Festival w Gdańsku, Łódzkie Wytwórnia Kultury: Tradycja, Edukacja, Kreacja). Publikowała na łamach Filmwebu, Kultury Liberalnej, Miesięcznika KINO, Krytyki Politycznej, Czasu Kultury, Aktivist, Ekranów, Stopklatki, Studiów Filmoznawczych, Miesięcznika ZNAK, a także w tomach zbiorowych (np. współautorka rozdziału o włoskim kinie lat 80. i 90., w wydawanej przez Universitas nowej „Historii Kina” / tom IV). Współredaktorka publikacji naukowej (razem z dr Anną Miller-Klejsą) “Kino włoskie po 1980 roku” (Wyd. Uniwersytetu Łódzkiego, 2018). Od 2021 prowadzi w sieci 2 samodzielne projekty edukacyjne w ramach których tworzy bezpłatne e-lekcje i podcasty: ACCADEMIA WŁOSKIEGO KINA oraz KIEŚLOWSKI 2.0 - Nauka o filmie poprzez twórczość Krzysztofa Kieślowskiego. Od 2021 specjalistka w dziale edukacji filmowej Narodowego Centrum Kultury Filmowej w Łodzi.
Laureatka Nagrody "Kino Mówi" podczas 5. edycji Festiwalu Kamera Akcja w Łodzi (2014) oraz Nagrody Literackiej im. Leopolda Staffa (2018) za promocję kultury włoskiej ze szczególnym uwzględnieniem kina. Zdobywczyni II miejsca w prestiżowym Konkursie o nagrodę im. Krzysztofa Mętraka dla młodych krytyków filmowych (2020) oraz Nagrody Publiczności w Ogólnopolskim Konkursie Prelegentów Filmowym organizowanym przez Polską Federację Dyskusyjnych Klubów Filmowych (2020). Od 2019 roku dyrektor artystyczna festiwalu filmowego w Sokołowsku "Hommage a Kieślowski" i opiekunka tamtejszego Kinoteatru Zdrowie („kina młodości Kieślowskiego”). W 2022 zdobyła nagrodę Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej w kategorii Krytyka Filmowa.
STINE MARIE SOLEM
Dyrektorka Amandusfestivalen i Amandus Blikkfang – dwóch największych norweskich festiwali filmowych dla młodych filmowców, studentów i talentów filmowych w wieku od trzynastu do trzydziestu lat. Od ponad dziesięciu lat współpracuje z festiwalami i mediacjami filmowymi, co pomogło jej zdobyć ogromną wiedzę na temat branży i produkcji filmowej. Działała także przy kilku filmach krótkometrażowych i produkcjach telewizyjnych. Uzyskała tytuł licencjata z filmoznawstwa na Norweskim Uniwersytecie Naukowo-Technicznym oraz tytuł licencjata z zarządzania kulturą na Inland Norway University of Applied Sciences.
7. JURY WARMII I MAZUR
Jury złożone regionalnych artystów i społeczników przyzna specjalne wyróżnienie. Od ubiegłego roku nagroda ta nosi imię Anny Wasilewskiej - osoby, bez której festiwal nie miałby szans powstać i rozwijać się w stolicy regionu. W skład jury wchodzą:
MARY RUMI
Wokalistka, multiinstrumentalistka, kompozytorka, aranżerka, autorka kompozycji oraz opracowań muzycznych dla licznych spektakli teatralnych oraz słuchowisk radiowych. Uczestniczyła w niezliczonej ilości koncertów, nagrań, spektakli czy warsztatów muzycznych w Polsce i na całym świecie. Współzałożyła i była członkinią takich zespołów jak: Hoboud, MaryGoRound, Kaszebe – Ola Walickiego czy Pamaruna. Od 2007 roku jest niezastąpionym wokalem kobiecym zespołu muzyki celtyckiej Shannon, z którym zagrała kilkaset koncertów w całej Europie i na świecie oraz wydała cztery albumy. W latach 2008–2018 pracowała na stanowisku kierowniczki muzycznej w Teatrze im. S. Jaracza w Olsztynie. Dwukrotnie wyróżniona przez Marszałka Województwa Warmińsko-Mazurskiego: nagroda w dziedzinie kultury (2015) oraz odznakę „Zasłużona dla Warmii i Mazur” (2019). W 2022 roku wydała swój debiutancki album jazzowy – “Depressed Lady”.
MICHAŁ RYTEL-PRZEŁOMIEC
Studiował fotografię na ASP w Warszawie, absolwent WRiTV UŚ w Katowicach na kierunku operatorskim. Członek SFP, autor zdjęć do reklam, teledysków, filmów krótkometrażowych i fabularnych oraz dokumentów. Jest zdobywcą wielu nagród filmowych i fotograficznych m.in. Nagrody Kodaka i Nagrody im. Jana Machulskiego. Za zdjęcia do ostatniego filmu pt. Sztangista (reż. Dmytro Sukholytkyy-Sobchuk) został trzykrotnie nominowany i zdobył dwie nagrody.
STANISŁAW ZAWIŚLIŃSKI
Dziennikarz, pisarz, dokumentalista. Członek PAF. Biograf Krzysztofa Kieślowskiego i autor książek popularyzatorskich m.in. o Jerzym Hoffmanie, Jerzym Kawalerowiczu, Agnieszce Holland, Allanie Starskim, Bogusławie Lindzie, Zbigniewie Zamachowskim, Krzysztofie Zanussim. Laureat m.in. Warszawskiej Premiery Literackiej za książkę Kieślowski – ważne, żeby iść, Nagrody PISF za książkę Kieślowski. Życie po życiu. Pamięć oraz Złotego Exlibrisu za album Fabryka snów. Współtwórca – jako scenarzysta i reżyser – kilkunastu filmów dokumentalnych (m.in. Żyłem 17 razy, Tala od różańca, Rozmowy istotne – Krzysztof Zanussi, Między prawdą a wyobraźnią, Still Alive – film o Krzysztofie Kieślowskim, Najważniejszy). Animator festiwalu Natura Kultura Media im. Ryszarda Kapuścińskiego. Wykładowca dziennikarstwa na UW. Prezes Fundacji Centrum Badań i Edukacji im. Ryszarda Kapuścińskiego.
8. NOMINACJE DO NAGRÓD IM. JANA MACHULSKIEGO
Przyznawane od 18 lat nagrody dla najzdolniejszych polskich twórców kina krótkometrażowego. WAMA Film Festival jest jednym z ośmiu polskich festiwali filmowych uprawnionych do przyznawania nominacji.
Nominacje do Nagród im. Jana Machulskiego przyznawane są w następujących kategoriach:
a) Najlepsza Reżyseria
b) Najlepszy Scenariusz
c) Najlepsze Zdjęcia
d) Najlepszy Montaż
e) Najlepsza Aktorka
f) Najlepszy Aktor
g) Najlepszy Film Dokumentalny
h) Najlepszy Film Animowany
https://janmachulski.pl/
9. POKAZY SPECJALNE, DYSKUSJE I SPOTKANIA Z FILMOWCAMI
PRZEGLĄD KRÓTKOMETRAŻOWYCH FILMÓW UKRAIŃSKICH
• ALIE, reż. Victor Romaniuk
Historia życia geniusza jest zawsze pełna sprzeczności i paradoksów. O tym, jak wielcy muzycy tworzą swoje dzieła, co czują, przez jakie przeszkody i przemiany muszą przejść, by osiągnąć najwyższy punkt natchnienia, opowiada historia kosmity o imieniu Ino, który przypadkiem znalazł się wśród nas.
• THE CALL, reż. Kadim Tarasov
Dwójka oszustów zwodzi ludzi przez telefon i wyłudza pieniądze. Dzwonią w nocy i podają się za krewnych, którzy zostali aresztowani i błagają o pieniądze. Tym razem ich ofiarą staje się emerytka Mariia. Jest gotowa zrobić wszystko, aby uratować z więzienia swojego siostrzeńca Ihora. Jednak oszuści nie mają pojęcia, co ich czeka po spotkaniu ze starą, bezradną kobietą.
• THE SALT FOR THE SEA, reż. Snizhana Gusarevych, Vladyslav Popko
Czternastoletnia Liza jest świadkiem śmierci swojej siostry bliźniaczki podczas podejmowania instagramowego wyzwania. Rodzice wysyłają Lizę do babci, która mieszka w małym miasteczku nad morzem. Dziewczyna próbuje otrząsnąć się po tragedii i znaleźć przyjaciół w nowej szkole. Nawiązane relacje stają się jednak bardzo skomplikowane.
• WE’LL NEVER GET LOST TOGETHER AGAIN, reż. Eugene Koshin
Dwudziestosiedmioletni Sasha nie zdążył na samolot. Musi spędzić cały dzień w tajemniczym mieście na południu, bez gotówki, telefonu komórkowego, wi-fi i innych dobrodziejstw cywilizacji. Jego jedyną towarzyszką jest Sashka – młoda, ekscentryczna i piękna dziewczyna.
• IN THE FIELD, reż. Oleksandr Shkrabak
Mężczyzna dowiaduje się o śmierci swojego syna. Ciało pozostało na terytorium, które kontrolują separatyści. Ojciec wyrusza w strefę wojny, aby odnaleźć ciało dziecka i sprowadzić je do domu…
10. POKAZ SPECJALNY
ANIOŁY Z SINDŻARU
reż. Hanna Polak, Polska, Niemcy, 2022
7 października 2022, godz. 19.30, po projekcji spotkanie z twórcami
Hanifa i Saeed przeżyli piekło, które ISIS zgotował Jezydom, mniejszości religijnej i etnicznej zamieszkującej rejon Sindżar w północnym Iraku. Ciężko ranny Saeed wyczołguje się z masowego grobu, zanim bojownicy ISIS zdążą pogrzebać ofiary masakry - wśród nich większość jego bliskich. Hanifie udaje się uniknąć porwania, ale jej pięć młodszych sióstr zostaje zniewolonych przez Państwo Islamskie. Aby dotrzymać obietnicy danej umierającemu ojcu, Hanifa podejmuje się heroicznej, śmiertelnie niebezpiecznej misji, której celem jest odnalezienie sióstr i sprowadzenie ich do domu.
LINK DO FOTOSÓW: https://photos.app.goo.gl/td5Q6cJXzgntZ4TEA
11. INTERFILMLAB 6.0 - wsparcie potencjału eksportowego polskiej kinematografii na globalnym rynku VoD
Do projektu INTERFILMLAB 6.0 zapraszamy młodych twórców filmowych z Polski, Francji i Norwegii. Wspólnie odpowiemy na pytanie jak skutecznie promować i sprzedawać własne dokonania twórcze na międzynarodowym rynku filmowym. Zadaniem uczestników będzie rozwój własnych projektów filmowych i przygotowanie prezentacji na finałowy pitching.
Eksperci:
IZABELA KISZKA-HOFLIK
Absolwentka UAM i studium menedżerów kultury SGH. W latach 2001–2004 rzecznik prasowy Festiwalu Filmowego i Artystycznego „Lato filmów” w Kazimierzu. Od roku 2000 do 2005 pracowała jako redaktor prowadzący seriali i filmów fabularnych w Agencji Filmowej TVP, w tym czasie była m.in. współpomysłodawcą Festiwalu Kina Niezależnego w Dwójce i asystentem Dyrekcji FPFF w Gdyni. W 2005 roku dołączyła do zespołu nowo powstałego PISF, od początku w dziale współpracy międzynarodowej, od 2010 roku jako szef działu, od 2012 Pełnomocnik Dyrektora PISF ds. Współpracy Międzynarodowej. Od marca 2016 roku Pełnomocnik Dyrektora PISF ds. Produkcji Filmowej. W lutym 2018 roku odeszła z PISF i założyła własną firmę IKH Pictures Promotion, zajmującą się sprzedażą, promocją oraz produkcją polskich filmów. Członkini Europejskiej Akademii Filmowej. Członkini i jedna z założycielek Stowarzyszenia Kobiet Filmu.
MIKOŁAJ LIZUT
Urodzony w 1973 roku w Warszawie. Absolwent Mistrzowskiej Szkoły Reżyserii Filmowej Andrzeja Wajdy, scenarzysta, producent, reżyser filmowy i teatralny, dziennikarz. Producent serialu Mój agent dla TVN. Reżyser i producent cyklu Pisarze. Serial na krótko dla Canal+ Polska, który został nagrodzony na festiwalu Marseille Web Fest w Marsylii 2021 za najlepszą reżyserię, a także znalazł się w selekcji Międzynarodowego Festiwalu Seriali Canneseries w Cannes 2020. Przez ponad dwadzieścia lat był publicystą „Gazety Wyborczej”. Tworzył i zarządzał muzycznymi stacjami radiowymi – Radio Roxy i Rock Radio. Autor wielu produkcji telewizyjnych, głównie dokumentalnych, fabularnych, seriali edukacyjno-rozrywkowych, teledysków, a także spektakli teatralnych. Współzałożyciel i szef Lizart Film oraz Kombinatu Artystycznego Tonight – firm produkujących dla TVN, Canal+, Netflix, A&E Networks, Discovery Communications.
MAREK PAWLIKOWSKI
Absolwent paryskiej Sorbony na studiach magisterskich (produkcja i reżyseria), autor krótkich metraży, animacji, teledysków oraz reklam. Wraz z Karimem Kourani założył we Francji stowarzyszenie filmowe Kinographe. Edukator filmowy na festiwalach międzynarodowych od 2015 roku, członek stowarzyszenia Filmforum. Aktualnie zajmuje się rozwijaniem startupów w Wielkiej Brytanii.
KARIM KOURANI
Pochodzący z Bejrutu (Liban) edukator filmowy obecnie mieszkający w Grenoble (Francja), gdzie prowadzi warsztaty filmowe na uniwersytecie ICM – Institut de la Communication et des Médias oraz współprowadzi stowarzyszenie Kinographe. Absolwent francuskich studiów magisterskich na kierunku filmoznawstwo. Od 2015 roku zajmuje się koordynacją edukacji filmowej w ramach międzynarodowych festiwali filmowych.
ANIA MORAWIEC
Scenarzystka i reżyserka, absolwentka Wydziału Reżyserii Filmowej i Telewizyjnej PWSFTviT w Łodzi oraz Wydziału Studiów Międzynarodowych i Politycznych na UJ, stypendystka Freie Universität w Berlinie, laureatka stypendium artystycznego miasta stołecznego Warszawy. Autorka kilkunastu krótkometrażowych filmów fabularnych i dokumentalnych, m.in. To byłoby coś pięknego, Planeta Ziemia, Ostatnie śniegi. Ślązaczka, wegetarianka i felietonistka miesięcznika „Pismo. Magazyn opinii”; publikowała także w „Przekroju” i w „Polityce”. Aktualnie realizuje eseje filmowe i pracuje nad pełnometrażowym debiutem fabularnym.
12. NEO - North-East Observations
NEO to inicjatywa zainicjowana przez młodzież z Europy Środkowo-Wschodniej w celu skierowania uwagi europejskich odbiorców na unikalność wielokulturowej historii Warmii i Mazur - wyjątkowego obszaru, gdzie wypracowane mechanizmy społeczne w zakresie pokojowej koegzystencji różnorodnych mniejszości kulturowych i etnicznych, mogą stanowić ważny materiał dla promowania dialogu międzykulturowego w Europie. Głównym celem, jaki przyświeca przedsięwzięciu będzie realizacja warsztatów filmowych w unikalnym, oryginalnym otoczeniu kulturowym, które pozwoli na twórcze wykorzystanie potencjału nieodkrytych i nieznanych przestrzeni regionu w gronie młodzieży pochodzącej z krajów, których losy splatają się wokół skomplikowanej historii Warmii i Mazur (Litwa, Polska, Ukraina). Udział w praktycznych warsztatach filmowych zaktywizuje młodzież do wnikliwych analiz społecznych, obserwacji oraz samodzielnych, kreatywnych działań artystycznych. Projekt współfinansuje Unia Europejska.
13. Polsko-Ukraińskie Warsztaty Filmowe im. Krystiana Dulewicza
Polsko-Ukraińskie Warsztaty Filmowe odbędą się już ósmy raz i od tego roku mają patrona - Krystiana Dulewicza. To autor zdjęć filmowych i nasz kolega z ekipy festiwalowej, który co roku był jednym z opiekunów młodzieży uczestniczącej w warsztatach. Jego uśmiech i pogoda ducha były legendarne. Odszedł w 2021 roku po walce z chorobą. Bardzo nam go brakuje i tak chcemy go uczcić.
Cykl zajęć jest propozycją dla każdego, kto jest ciekawy pracy z i przed kamerą. To okazja, by uczestniczyć w każdym etapie procesu powstawania filmu – tworzeniu scenariusza, reżyserii, organizacji produkcji, realizacji obrazu i montażu. Finalnie powstaną reklamy o tematyce społecznej.
Celem przedsięwzięcia jest również stworzenie warunków do integracji i nawiązania międzynarodowych przyjaźni, poznania polskiej i ukraińskiej kultury. Trudno o skuteczniejszy sposób niż wspólna kreatywna praca.
OPIEKUNOWIE:
KORDIAN KĄDZIELA
Absolwent Szkoły Filmowej im. Krzysztofa Kieślowskiego UŚ w Katowicach, twórca nagradzanych filmów krótkometrażowych (m.in. Fusy, Szczękościsk czy Larp), scenarzysta i reżyser serialu Mental, reżyser spotów reklamowych i teledysków. Zakochany w Śląsku i w Polsce małych i średnich miast, miłośnik malarstwa naiwnego, starych ośrodków wczasowych, angielskiej Premier League i okręgowych rozgrywek piłkarskich. Kiedy nie reżyseruje – zwiedza polskie gminy na rowerze, przeczesując pchle targi w poszukiwaniu interesujących portretów i nakręcanych, blaszanych zabawek.
JAKUB BASTKOWSKI
Absolwent WSF, student montażu w Szkole Filmowej w Łodzi, a wcześniej wielokrotny uczestnik warsztatów organizowanych przez Filmforum. Montowane przez niego krótkie metraże były prezentowane na wielu festiwalach filmowych w Polsce i za granicą, a Mój brat rybak został uhonorowany nagrodą za najlepszy film w Konkursie Filmów Krótkometrażowych na FPFF w Gdyni 2021.
PIOTR DYLEWSKI
Przed podjęciem studiów reżyserskich w Szkole Filmowej im. Krzysztofa Kieślowskiego UŚ w Katowicach studiował psychologię. Obecnie pracuje jako reżyser filmowy w Warszawie. Z sukcesem wyprodukował swój debiut fabularny Zgniłe uszy, który zdobył nagrodę dla najlepszego filmu na Columbus International Film and Animation Festival, Ultra Indie Award na Woodstock Film Festival, Nagrodę dla najlepszego filmu zagranicznego na Breckenridge Film Festival, Nagrodę za scenariusz na Koszalińskim Festiwalu Debiutów Filmowych Młodzi i Film oraz Nagrodę Polskiego Kina Niezależnego im. Jana Machulskiego za najlepszą reżyserię.
TOMASZ PYRAK
Operator filmowy, montażysta, fotograf i muzyk. Swoją przygodę z filmem zaczynał jako kinooperator w warszawskim kinie Kinoteka. Przez kilka lat związany był z warszawską grupą filmową Weź To Nakręć, gdzie zdobywał doświadczenie w produkcji niezależnych filmów i teledysków. Za film Ciało, zrealizowany w ramach warsztatów WTN, był nominowany w kategorii Offowe Odkrycie Roku w plebiscycie organizowanym przez serwis Stopklatka i TV Kino Polska. Pracował dla Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie, gdzie zajmował się oprawą multimedialną wystaw, a także dla czasopisma „Art&Business”, w którym odpowiedzialny był za realizację filmów promujących polskich artystów. Od wielu lat związany ze stowarzyszeniem Filmforum. Współorganizował warsztaty filmowe Masterclass w Warszawie, letnią Akademię Filmową w Jarocinie, ABC Pracy z kamerą w Radomiu podczas festiwalu Kameralne Lato, WAMA Film Festiwal w Olsztynie, KINOGRAPHE we Francji oraz Big Festivalowski w Płocku. Aktualnie mieszka na Mazurach, zajmuje się produkcją filmów promocyjnych i teledysków.
14. FILMOWA SEKCJA MŁODZIEZOWA
Jednym z ważnych elementów programu WAMA Film Festival będą działania z zakresu upowszechniania kultury filmowej skierowane do dzieci i młodzieży. Działania tego rodzaju służyć będą przede wszystkim zwiększeniu świadomości w zakresie odbioru ambitnego dzieła filmowego u młodych ludzi oraz animowaniu kontaktów międzynarodowych pomiędzy młodzieżą z Polski a młodymi ludźmi z krajów partnerskich. Specjalną częścią sekcji dziecięcej będą pokazy filmowe dedykowane młodzieży z regionu Warmii i Mazur.
15. RETROSPEKCJE FESTIWALU
RETROSPEKCJA jest jednocześnie symbolicznym domknięciem poprzedniej edycji festiwalu oraz zapowiedzią kolejnej, już dziewiątej. W tym roku zawitamy do lokalnych kin i domów kultury w Elblągu, Braniewie, Działdowie, Dobrym Mieście, Ełku, Bartoszycach, Iławie, Olsztynku i Suszu.
W każdym z miast odbędą się dwie projekcje. Zaprezentowany zostanie pełnometrażowy film - AIDA w reżyserii Jasmili Žbanić (Grand Prix oraz nagroda publiczności 8. WAMA Film Festival), a także blok czterech krótkometrażowych produkcji - DAD YOU’VE NEVER HAD Dominiki Łapki, NIEWOLNIK Grzegorza Piekarskiego, PRZESTRACH Joanny Szymańskiej oraz PSIE POLE Michaliny Musialik.
Harmonogram nadchodzących pokazów przedstawia się następująco:
Ełckie Centrum Kultury
17 września - filmy krótkometrażowe i AIDA
Miejski Dom Kultury w Działdowie
19 września - filmy krótkometrażowe
26 września - AIDA
Kino Światowid w Elblągu
20 września - filmy krótkometrażowe
21 września - AIDA
Suski Ośrodek Kultury
21 września - filmy krótkometrażowe
22 września - AIDA
Braniewskie Centrum Kultury
23 września - filmy krótkometrażowe
24 września - AIDA
Iławskie Centrum Kultury
26 września - filmy krótkometrażowe i AIDA
Bartoszycki Dom Kultury
27 września - filmy krótkometrażowe i AIDA
Miejski Dom Kultury w Olsztynku
29 września - filmy krótkometrażowe i AIDA
Centrum Kulturalno-Biblioteczne w Dobrym Mieście
30 września - filmy krótkometrażowe i AIDA
16. CEREMONIA FINAŁOWA, 8 października 2022, godz. 20.30, Warmińsko-Mazurska Filharmonia im. Feliksa Nowowiejskiego
W trakcie uroczystości nastąpi wręczenie nagród w konkursach filmowych oraz prezentacja efektów realizacji działań edukacyjnych.
GWIAZDA WIECZORU: ANNA MARIA JOPEK
Urodzona 14.12.1970 roku w Warszawie. Jako dziecko solistów zespołu Mazowsze dorastała w świecie sztuki. Jej artystyczny i zarazem ludowy charakter odcisnął znaczące piętno na wrażliwości artystycznej wokalistki. W tej estetyce w znacznym zakresie porusza się do dziś.
17. PARTNERZY FESTIWALU
Organizatorem WAMA Film Festival jest Instytut KOSMOPOLIS Fundacja Nauki, Kultury i Edukacji w Olsztynie.
Producentem festiwalu jest Stowarzyszenie FILMFORUM.
Głównym mecenasem wydarzenia jest Samorząd Województwa Warmińsko-Mazurskiego, a współorganizatorem: Centrum Edukacji i Inicjatyw Kulturalnych w Olsztynie.
Projekt dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury - państwowego funduszu celowego.
Projekt współfinansuje Polski Instytut Sztuki Filmowej.
Towarzyszące Festiwalowi działania edukacyjne wspierają: Unia Europejska oraz Narodowe Centrum Kultury.
Partner strategiczny: Polska Organizacja Turystyczna.
Sponsor: Michelin Polska SA.
Partnerami międzynarodowymi tegorocznej edycji festiwalu są: Stiftelsen Amandusfestivalen (Norwegia), CinemaHall (Ukraina), Asociacija TAVO EUROPA (Litwa) oraz KINOGRAPHE (Francja).
Partnerami festiwalu są: MULTIKINO S.A., Warmińsko-Mazurska Filharmonia im. Feliksa Nowowiejskiego w Olsztynie, Miejski Ośrodek Kultury w Olsztynie, Centrum Polsko-Francuskie w Olsztynie,
Państwowe Liceum Plastyczne im. Erica Mendelsohna w Olsztynie oraz Miejska Biblioteka Publiczna w Olsztynie.
Partnerem edukacyjnym festiwalu jest Fundacja na Rzecz Niematerialnego Dziedzictwa Kultury w Polsce.
Skomentuj
Komentuj jako gość