Debata styczeń2023 okl

logo flaga polukr

 

 

 

Prosimy Czytelników i Przyjaciół o wpłaty na wydawanie miesięcznika „Debata” i portalu debata.olsztyn.pl. Od Państwa ofiarności zależy dalsze istnienie wolnego słowa na Warmii. Nr konta bankowego Fundacji „Debata”: 26249000050000450013547512. KRS: 0000 337 806. Adres: 10-686 Olsztyn, ul. Boenigka 10/26.

poniedziałek, styczeń 30, 2023
  • Debata
  • Wiadomości
    • Olsztyn
    • Region
    • Polska
    • Świat
    • Urbi et Orbi
    • Kultura
  • Blogi
    • Łukasz Adamski
    • Bogdan Bachmura
    • Mariusz Korejwo
    • Adam Kowalczyk
    • Ks. Jan Rosłan
    • Adam Jerzy Socha
    • Izabela Stackiewicz
    • Bożena Ulewicz
    • Mariusz Korejwo
    • Zbigniew Lis
    • Marian Zdankowski
    • Marek Lewandowski
  • miesięcznik Debata
  • Baza Autorów
  • Kontakt
  • Jesteś tutaj:  
  • Start
  • Wiadomości
  • Olsztyn
  • Areszt wobec kierowcy podejrzanego o spowodowanie śmiertelnego wypadku na ul. Bałtyckiej w Olsztynie

Olsztyn

Areszt wobec kierowcy podejrzanego o spowodowanie śmiertelnego wypadku na ul. Bałtyckiej w Olsztynie

Szczegóły
Opublikowano: poniedziałek, 15 listopad 2021 17:10

Sąd Rejonowy w Olsztynie w dniu 15 listopada 2021 r. zastosował tymczasowe aresztowanie na okres 3 miesięcy wobec Zbigniewa G. podejrzanego o spowodowanie śmiertelnego wypadku drogowego i ucieczkę z miejsca tego tragicznego w skutkach zdarzenia.

Prokuratura Rejonowa Olsztyn-Północ skierowała do miejscowego Sądu Rejonowego wniosek o zastosowanie tymczasowego aresztowania na okres 3 miesięcy wobec Zbigniewa G. podejrzanego o spowodowanie w dniu 11 listopada 2021 r. wypadku drogowego w terenie zabudowanym w rejonie skrzyżowania ulic Bałtyckiej i Rybaki w Olsztynie.

Zbigniew G. miał spowodować ten wypadek, umyślnie naruszając zasady bezpieczeństwa w ruchu drogowym. Według ustaleń prokuratora, podejrzany kierując samochodem osobowym marki Audi A8 poruszał się na tym odcinku drogi z nadmierną prędkością – około 190 km/h. W rezultacie, gdy zbliżył się do skrzyżowania nie był w stanie zareagować z odpowiednim wyprzedzeniem i uderzył w bok innego samochodu osobowego marki Audi A6, będącego w trakcie wykonywanego nieprawidłowo manewru zawracania.

W wyniku tego wypadku zginęła kobieta kierująca Audi A6 oraz jej pasażer (ofiary to rodzeństwo, 23-letnia Weronika W. i jej brat 25-letni Sebastian W. z ul. Hozjusza, - przypis A.Socha) przy czym Zbigniew G. po spowodowaniu tego wypadku, miał uciec z miejsca zdarzenia.

wypadek Baltycka auto sprawcyAuto podejrzanego Zbigniewa G

Sąd Rejonowy w Olsztynie w dniu 15 listopada 2021 r. przychylił się do wniosku prokuratora i zastosował wobec Zbigniewa G. tymczasowe aresztowanie na okres 3 miesięcy.

Sąd Rejonowy w uzasadnieniu tej decyzji wskazał, że zebrany w sprawie materiał dowodowy w wysokim stopniu uprawdopodabnia zarzut przedstawiony podejrzanemu. Sąd zwrócił uwagę, że Zbigniewowi G. grozi orzeczenie surowej kary pozbawienia wolności. To z kolei rodzi obawy, że podejrzany pozostając na wolności może podejmować bezprawne działania destabilizujące dalszy tok postępowania, w szczególności poprzez próbę wpływania na relacje osób przesłuchiwanych w tej sprawie, jak również próbę ukrycia się przed organami ścigania.

Postanowienie o tymczasowym aresztowaniu Zbigniewa G. nie jest prawomocne i przysługuje na nie zażalenie.

- Mężczyzna był w przeszłości wielokrotnie karany za przekraczanie dozwolonej prędkości - poinformował Rzecznik Prasowy Prokuratury Okręgowej w Olsztynie Krzysztof Stodolny.

Sędzia Sądu Okręgowego w Olsztynie
Olgierd Dąbrowski-Żegalski
Rzecznik Prasowy Sądu Okręgowego w Olsztynie
Olsztyn, dnia 15 listopada 2021 r.

 KMP Olsztyn informowała 12 listopada:

Na skrzyżowaniu z ul. Rybaków doszło do zderzenia dwóch osobówek. Niestety, na skutek odniesionych obrażeń zginęła 23-letnia kierująca oraz 25-letni pasażer osobowego audi. Kierowca drugiego auta zbiegł z miejsca zdarzenia. Trwa ustalanie wszystkich okoliczności wypadku.

W czwartek (11.11.2021) po godz. 19:00 doszło do tragicznego wypadku drogowego z udziałem dwóch pojazdów osobowych w rejonie skrzyżowania ul. Bałtyckiej i Rybaków w Olsztynie. Oba to samochody marki Audi. Ze wstępnych ustaleń policjantów pracujących na miejscu zdarzenia wynika, że do doszło do niego w momencie, gdy 23-letnia kierująca pojazdem marki Audi A6, zawracała na skrzyżowaniu, a następnie doszło do zderzenia z pojazdem marki Audi A8, jadącemu ul. Bałtycką w kierunku osiedla Redykajny.

Niestety, pomimo przeprowadzonej akcji reanimacyjnej na miejscu wypadku, najpierw przez świadków wypadku, a następnie służby ratunkowe, 23-letnia kierująca oraz 25-letni pasażer osobowego Audi A6 zmarli. Z policyjnych ustaleń wynika, że kierowca Audi A8 pieszo oddalił się z miejsca zdarzenia przed przyjazdem służb. Tyle komunikat policji.

Wypadek zarejestrował monitoring uliczny

Na opublikowanym w internecie filmie widać, że jasne auto, które prowadziła 23-letnia kobieta, zawraca na skrzyżowaniu na ul. Bałtyckiej, naprzeciw stacji benzynowej, w kierunku Redykajn. Samochód zatrzymał się, aby przepuścić kilka pojazdów jadących prosto.

Gdy samochód kierowany przez kobietę włączał się wolno do ruchu, gwałtownie uderzyło w niego ciemne auto, które nadjechało z olbrzymią prędkością.

Sprawca uciekł z miejsca zdarzenia. Później zgłosił się do szpitala

Siła zderzenia obu aut była tak duża, że pojazdy przemieściły się o kilkadziesiąt metrów. Do rozbitego auta podbiegł idący chodnikiem mężczyzna. Kierowca ciemnego auta na piechotę uciekł z miejsca zdarzenia, zanim pojawiły się tam służby. Od czwartkowego wieczoru był poszukiwany.

Jak poinformowała policja, do zatrzymania sprawcy wypadku doszło w sobotę rano po tym, gdy ten zgłosił się do szpitala.

Zdjęcie u góry: auto rodzeństwa, które zginęło

 

Tweet
Pin It
  • Poprzedni artykuł
  • Następny artykuł

Skomentuj

Komentuj jako gość

    0

    Biorą udział w konwersacji

    Komentarze (11)

    • Sortuj - najpierw najstarsze
    • Sortuj - najpierw najnowsze
    • Subskrybuj poprzez e-mail
    Pokaż poprzednie komentarze
    • Gość - Gość

      Odnośnik bezpośredni

      https://motoryzacja.interia.pl/raporty/raport-polskie-drogi/wiadomosci/news-olsztyn-tragedia-na-skrzyzowaniu-film-z-miejskiego-monitorin,nId,5643118

      około 1 rok temu http://maps.google.com/maps?z=15&q=,
      0 Lubię Podziel się Krótki URL: Facebook Twitter Google Plus Odpowiedz
    • Gość - hen

      Odnośnik bezpośredni

      Jeśli prędkość podana przez policję była rzeczywista, to raczej nie można mówić o nieprawidłowo wykonanym manewrze zawracania w tamtym miejscu. Na tym skrzyżowaniu nie ma zakazu zawracania. Jeśli pojazd zawracający był już ustawiony na skrzyżowaniu (przepuszczał samochody jadące w kierunku Gutkowa), to - sprawnemu kierowcy - manewr dokończenia zawracania zajmie nie więcej niż 2 - 3 sekundy.
      W momencie rozpoczęcia tego manewru A8 jadące ok. 180 km/h jest mniej więcej na wysokości przystanku autobusowego naprzeciw "Elektronika". Dojechanie do skrzyżowania z prędkością 50 km/h zajęłoby mniej więcej 10 sekund. A przy 190 km/h to niewiele ponad dwie sekundy.
      Kierowca A6 o godz. 19 w listopadzie ma niewielką, zbliżoną do zera, możliwość oceny prędkości pojazdu znajdującego się około 150 m od niego, nawet na prostej, jak w tamtym przypadku, drodze.
      A poza tym: w Olsztynie nie ma ul. Rybaków, jest ul. Rybaki. A do Redykajn trzeba z ul. Bałtyckiej w dalekich Likusach (a właściwie na ich końcu, dwa kilometry od miejsca wypadku) skręcić dość ostro w prawo ;).

      około 1 rok temu http://maps.google.com/maps?z=15&q=,
      0 Lubię Podziel się Krótki URL: Facebook Twitter Google Plus Odpowiedz
    • Gość - hen

      W odpowiedzi na: Gość - hen
      Odnośnik bezpośredni

      Uzupełnię, bo można źle rozumieć niektóre elementu mojego wpisu. Jeśli działa sygnalizacja świetlna, to zakaz zawracania w tym miejscu jest bezwzględny. Natomiast w dni świąteczne (a takim jest 11 listopada) najczęściej sygnalizacje na ul. Bałtyckiej są wyłączone. To oznacza, że ważne jest wówczas wskazanie znaku poziomego, a on na tym skrzyżowaniu dopuszcza zawracanie.

      około 1 rok temu http://maps.google.com/maps?z=15&q=,
      0 Lubię Podziel się Krótki URL: Facebook Twitter Google Plus Odpowiedz
    • Gość - yahzirou

      W odpowiedzi na: Gość - hen
      Odnośnik bezpośredni

      i warto pamiętać, ze art 22.6.4) zabrania się zawracania w warunkach, w których mogłoby to zagrozić bezpieczeństwu ruchu na drodze lub ruch ten utrudnić, ulica Bałtycka ma swoje natężenie ruchu nawet w dni świąteczne. A propos we Francji nawet o 2 w nocy, gdy po mieście jedzie się powyżej 50 km/h ( zamontowane czujniki prędkości ) i w promieniu kilometra nie widać innego auta, zapala się czerwone światło, można oczywiście przejechać, ale nad światłami wisi kamera i robi zdjęcie, które kosztuje majątek! Bez tych rozwiązań Bałtycka będzie zbierać żniwo, no chyba ze powstanie tu linia tramwajowa, po jednym pasie ruchu i ruch się wytrąci w korkach;)

      około 1 rok temu http://maps.google.com/maps?z=15&q=,
      0 Lubię Podziel się Krótki URL: Facebook Twitter Google Plus Odpowiedz
    • Gość - yahzirou

      W odpowiedzi na: Gość - hen
      Odnośnik bezpośredni

      Panie Hen, w kwestii technicznej - nie ma przystanku autobusowego przy "Elektroniku", na stronie ZDZiT w rozkładach jazdy uwidoczniony jest przystanek Zespół Szkół Ekonomicznych ( Bałtycka ), który znajduje się jakieś 100 m od skrzyżowania, na którym doszło do kolizji drogowej. A wiec w odległości, która była w zasięgu kierującej Audi A6. Zmiana kierunku jazdy w tym zawracania wymaga zgodnie z kodeksem drogowym zachowania szczególnej ostrożności art 22.1 Prawa o Ruchu Drogowym i ustąpienia pierwszeństwa pojazdom, które z pierwszeństwa przejazdu korzystają. Z tych tez powodów manewr wykonany przez kierującą Audi A6 był niepoprawny, zagrażający bezpieczeństwu ruchu drogowego.. Absurdalna jest teza, jakoby wykonanie manewru zależy od możliwości rozpoznania czy pojazd porusza się prędko czy wolno, bo jeśli znajduje się na jezdni uprzywilejowanej to ma prawo przejechać jako pierwszy. W tej konkretnej sytuacji usytuowanie Audi A6, promień skrętu, utrudniał kierującej obserwacje drogi, którą zasłaniał pasażer i na którego podpowiedziach prawdopodobnie bazowała, koncentrując się na powolnych wykonaniu manewru tak by zmieścić się w pasie drogi, a przecina dwa pasy ruchu powolnie co widać na filmie. Po przepuszczeniu pierwszego pojazdu, usytuowanie auta uniemożliwia całkowicie obserwowanie drogi, zapewne i pasażerowi, a finał już znamy. Mamy tu do czynienia z uderzeniem bocznym, nie działają wiec pasy bezpieczeństwa, wiec każde uderzenie przy prędkości powyżej 50 km/h mogło nieść poważne konsekwencje. Biegli oszacowali prędkość Audi A8 na 190 km/h, z nagrania wynika ze dojeżdżając do stacji pojazd nie hamuje, wiec jak tak ciężkie auto przy tej prędkości chciało się zmieścić na łuku Bałtyckiej by wjechać na wiadukt w stronę Likus. Przy tej masie i prędkości potrzebowało by minimum 150 m by wyhamować, wiec szacunki biegłych należy uznać za grubo przesadzone. Pojawiły się informacje ze kierowca wielokrotnie przekraczał prędkość, ale nie mamy informacji jak długo 23 latka posiadał prawo jazdy, i czy auto było jej czy tez może brata, który zapewne suflował jej sytuacje na drodze podczas manewru. Kwestia możliwości zawracania jak to w Polsce, jest nieprzejrzysta - jak słusznie Pan zauważył, przy działających światłach można skręcić tylko w lewo, bez sygnalizacji można zawrócić! całkowity brak logiki, w Olsztynie jest tylko jedno skrzyżowanie na którym znaki dopuszczają manewr zawracania ( zdaje się Dworcowa - Żołnierska ) i w tym kierunku powinna iść uproszczenie prawa drogowego, zawracanie na skrzyżowaniu powinno być dopuszczone tylko wtedy, gdy znaki to dopuszczają. A kierowca Audi A8 musi zapłacić za błąd innego kierowcy, który zlekceważył całkowicie przepisy i nie zachował szczególnej ostrożności, co uczyni zadość społecznemu poczuciu sprawiedliwości, a i da możliwość zasadzenia wielomilionowego odszkodowania, w odwrotnej konfiguracji byłoby to niemożliwe.

      około 1 rok temu http://maps.google.com/maps?z=15&q=,
      0 Lubię Podziel się Krótki URL: Facebook Twitter Google Plus Odpowiedz
    • Gość - hen

      W odpowiedzi na: Gość - yahzirou
      Odnośnik bezpośredni

      Ul. Bałtycka na całej swojej długości jest najczęściej przeze mnie przejeżdżaną. Znam doskonale zarówno częstotliwość ruchu drogowego na niej, jak i punkty - liczba mnoga i to dość wysoka - stwarzające zagrożenie dla wypadków. I mogę stwierdzić bez jakiejkolwiek pomyłki, że zdarzało mi się, szczególnie w dni od pracy wolne, jechać tą ulicą praktycznie bez towarzystwa innych pojazdów od ronda do wiaduktu, jak i dalej. Jak też bardzo często być wyprzedzanym przez takich, którym się wydaje, że są mistrzami powożenia dwusetką koni.
      Nie jeżdżę transportem publicznym, zatem nie jest dla mnie jasnym, dlaczego przystanek autobusowy nazwany jest od szkoły ekonomicznej, jeśli od przejścia dla pieszych przed "Elektronikiem" oddalony jest o ok. 55 m, a od przejścia przed "Ekonomikiem" (czyli przy skrzyżowaniu, na którym doszło do wypadku) o ponad 130. Ale to olsztyńska przypadłość, wynikająca pewnie z tego, że przystanek "w drugą stronę" jest bezpośrednio przed "Ekonomikiem", czyli obok skrzyżowania. Jak Pan pewnie zwrócił uwagę, z mojego tekstu wynika, że użyłem określenia położenia, nie nazwy urzędowej.
      Nie oglądałem internetowego filmiku. Nie wiem zatem, jak szybko samochód ofiar wypadku wykonywał zawracanie. Dlatego napisałem o sprawnym kierowcy. Kierowcy, który widząc w odległości 150 m od siebie światła nadjeżdżającego samochodu spokojnie i bezpiecznie, nie naruszając absolutnie wspomnianego przez Pana artykułu, wykonałby manewr zawracania, nawet gdyby A8 jechało 80 km/h, a nie dałby rady przy prędkości A8 190 km/h. Na pewno kierujący A6 mógł widzieć światła jadącego 150 m od niego A8, ale również na pewno w warunkach panujących 11 listopada o godz. 19 nie m iał możliwości właściwej oceny prędkości, jaką A8 się porusza. Ale jeśli Pan pisze, że manewr zawracania wykonywany był przez sekund 10, to A8 musiało znajdować się w chwili rozpoczęcia manewru zawracania jeszcze jeszcze przed skrzyżowaniem z ul. Jeziorną. A to już absolutnie zaprzecza złamaniu przez kierującą A6 wspomnianego przez Pana przepisu o zakazie zawracania.
      Dla A8 tego, który brał udział w wypadku od 50 km/h do 100 km/h wystarcza ok 3 s, a do 190 km/h ok 20 s.
      Od miejsca wypadku do wjazdu na wiadukt jest około 180 m. Wystarczy to - zgodnie z Pana wpisem o odległości hamowania A8 od 190 km/h do całkowitego zatrzymania (ok. 150 m, co jest zgodne z prawdą przy suchej nawierzchni). Dla spokojnego przejechania przez zakręt na wiadukt wystarcza ok. 40 km/h, więc droga konieczna do wyhamowania jest odpowiednio krótsza.

      około 1 rok temu http://maps.google.com/maps?z=15&q=,
      0 Lubię Podziel się Krótki URL: Facebook Twitter Google Plus Odpowiedz
    • Gość - yahzirou

      W odpowiedzi na: Gość - hen
      Odnośnik bezpośredni

      Z informacji pozyskanych z przestrzeni, o której się mówi "wieść gminna niesie", kierująca audiA6 odebrała prawo jazdy 3 dni wcześniej i jeździła z bratem by nabrać wprawy. Nagranie na Interii w linku powyżej ma dwie klatki, szybszą i w zwolnionym tempie, stad mój błąd, jeśli od początku manewru do zderzenia minęło 4 sekundy to kierująca AudiA6 musiał widzieć poruszające się audiA8, przekroczenie przepisów przez innego kierowcę nie zwalnia z odpowiedzialności taka zasada przejawia sie w wielu orzeczeniach, per analogiam kilka lat temu był taki wypadek w okolicach Iławy gdzie kierująca chciała skręcić w lewo z drogi głównej do karczmy na trasie Nowa Wieś - Rudzienice i wjechał w nią wyprzedzający kolumnę pojazdów w sposób nieprawidłowy, owa kobieta poniosła śmierć, oraz została uznana za winna spowodowania wypadku, gdyż to na niej ciążył obowiązek zachowania szczególnej ostrożności. W wypadku olsztyńskim jest tylko mała komplikacja, gdyż jeśli migał żółty sygnalizator na skrzyżowaniu, to i kierowca audi A8 miał obowiązek zachowania szczególnej ostrożności, ale to on korzystał z pierwszeństwa przejazdu. Tragedia jest wielka, niemniej lincz wobec kierowcy audi A8, wydaje się przedwczesny, każdy wypadek to suma wielu błędów, tu wydaje się ze zawiodło małe doświadczenie, proces niewątpliwie będzie ciekawy i kierowca nie stoi na przegranej, pomimo ze ma cała opinie publiczną przeciwko sobie.

      około 1 rok temu http://maps.google.com/maps?z=15&q=,
      0 Lubię Podziel się Krótki URL: Facebook Twitter Google Plus Odpowiedz
    • Gość - SZARY

      W odpowiedzi na: Gość - yahzirou
      Odnośnik bezpośredni

      Kierowca ma opinię publiczną przeciwko sobie bo jest szaraczkiem. Gdyby był politykiem to zawsze znalazłby obrońców swojej za szybkiej jazdy. Patrz p. JSz, a obecnie DT (którzy raczej nie zrozumieli na czym polega ich wina), jakże łagodnie są traktowani( w przeiwieństwie np. do Froga), a przecież te przepisy mówiąc ogólnie "o nadmiernej prędkości" są podyktowane właśnie w tym celu, żeby uniknąć podobnych tragicznych sytuacji.Z alkoholem jest podobnie- taki kierowca świadomie stwarza zagrożenie- ten co za szybko jedzie też robi to świadomie. W sytuacji alkohlu sytuacja wydaje się bardziej jednoznaczna, chociaż było kilka zdarzeń, że i tu znaleźli się obrońcy . Bo tu "gdybamy", gdyby jechał wolniej, gdyby, szybciej zawróciła itd. Hejt na kierowcę podyktowany jest z pewnością też faktem, że uciekł z miejsca wypadku.

      około 1 rok temu http://maps.google.com/maps?z=15&q=,
      0 Lubię Podziel się Krótki URL: Facebook Twitter Google Plus
    • Gość - yahzirou

      W odpowiedzi na: Gość - hen
      Odnośnik bezpośredni

      jakby nie liczyć to około 19 sekund zajęło jej zawracanie, od 0:30 do0:11 na filmie, musiała mieć krótko prawo jazdy i małe doświadczenie w prowadzeniu pojazdu, 2-3 sekundy, gdyby była bardziej dynamiczna i by zmieścili się w limicie szczęścia.

      około 1 rok temu http://maps.google.com/maps?z=15&q=,
      0 Lubię Podziel się Krótki URL: Facebook Twitter Google Plus Odpowiedz
    • Gość - yahzirou

      Odnośnik bezpośredni

      prędkość i owszem, ale czemu nikt nie wini np. producentów, którzy wypuszczają cacka po 200KM, a wystarczyłoby 80 albo 85, ażeby poruszać się bezpiecznie, a czemu nikt nie wini zarządcy drogi, przy włączonych światłach ryzyko wypadku spadłoby ( we Francji działają cała noc ), a ze uciekł, taka natura ssaka, ze podczas zagrożenia bierze nogi za pas, a czy był pijany to badania zapewne pokażą, co by nie mówić główne zagrożenie obciąża kierującą A6, która już niestety się nie wypowie co nią kierowało, niemniej z nagrań uda się ustalić, czy podczas manewru obserwowali drogę, czy było a wjadę sobie niech hamuje ( z nagrań da się ustalić co robili, przed uderzeniem).

      około 1 rok temu http://maps.google.com/maps?z=15&q=,
      0 Lubię Podziel się Krótki URL: Facebook Twitter Google Plus Odpowiedz

    Wyróżnione

    Lubiane

    System komentarzy oparty o Komento

    Komentarze

    Tak , popieram panie Zdzisławie
    Wojewoda nakazał prezydentowi ...
    45 minut(y) temu
    No, no, od 30 lat żyje z tego, co wyżebrzą dzieci do puszek.
    "Trzeba jeszcze zająć się legendą niezbędności WOŚP, według której bez Orkiestry dziesią...
    Wojewoda nakazał prezydentowi ...
    49 minut(y) temu
    kto co robi prywatnie z kasą prywatnie otrzymaną to jego sprawa a jak dobrze gospodarzy i wspiera kulawą służbę zdrowia to już super, ale jak obecna w...
    Wojewoda nakazał prezydentowi ...
    1 godzinę temu
    sprawdź Prezesa Jarka i wylicytuj a zobaczysz czy to ukryty gej z lgbt?
    Wojewoda nakazał prezydentowi ...
    1 godzinę temu
    A może by tak zapytać Polaków , co sądzą o Ukrainie ?
    Opinie są zawarte w artykule GP :
    https://www.gazetaprawna.pl/wiadomosci/swiat/artykuly/864805...
    Bezpieczeństwo na Wschodzie
    3 godzin(y) temu
    Owsiak jest prezesem spółki „Złoty Melon”, którą sam powołał jako prezes WOŚP, a dokładniej zrobił to zarząd, w skład którego wchodzi również Lidia Ni...
    Wojewoda nakazał prezydentowi ...
    4 godzin(y) temu

    Ostatnie blogi

    • Bezpieczeństwo na Wschodzie Adam Kowalczyk Pół roku temu pisałem o podniesionym przez Marka Budzisza temacie sojuszu, a nawet federacji z Ukrainą. To o czym pisał… Zobacz
    • Jezus Chrystus dla każdego Bogdan Bachmura Pomimo upływu 2022 lat żadnych urodzin tak gremialnie i radośnie nie obchodzimy, jak przyjścia na świat, zapowiadanego przez proroków, Jezusa… Zobacz
    • Propagandyści Kremla Adam Kowalczyk Często oglądam programy mojego ulubionego rosyjskiego propagandysty Władimira Sołowjowa tak jak wcześniej Igora Girkina, prezentowane na You Tube przez Andromedę.… Zobacz
    • Mundial w Katarze też stał się pretekstem do wojny polsko-polskiej Zbigniew Lis Mistrzostwa Świata w Piłce Nożnej, jak wszystko, też stały pretekstem do włączenia Mundialu w wojnę polsko-polską przez media, szczególnie te… Zobacz
    • 1

    Najczęściej czytane

    • Radni Stawigudy za budową hotelu w Rybakach nad Jeziorem Łańskim
    • Jedyny taki przystanek PKP w Polsce, bo na cmentarzu, otwarto w Olsztynie
    • Cztery pomniki prezydenta Piotra Grzymowicza
    • Posłowie PiS tłumaczyli w Olsztynie, dlaczego ceny paliw nie wzrosły
    • Jak zatrzymać erozję polskiej sceny politycznej
    • El Pais: Mit faszystowskiego lidera Stepana Bandery drażni sojuszników Ukrainy
    • Wojewoda nakazał prezydentowi natychmiastowe usunięcie "szubienic"
    • Polecamy styczniowy numer miesięcznika „Debata”
    • Nawalanka między sędziami rozkręca się. Cierpią obywatele i sprawiedliwość
    • Grudniowy numer „Debaty” do nabycia także w KOLPORTERZE. Można zamówić też PDF
    • Pytania do poseł Pasławskiej w związku z odorami fabryki Egger w Biskupcu
    • 22 stycznia 1945 r. – jedna z najtragiczniejszych dat w dziejach Olsztyna

    Wiadomości Olsztyn

    • Olsztyn

      • Wojewoda nakazał prezydentowi natychmiastowe usunięcie "szubienic"

        2023-01-26 14:03:26

        Informuję, iż w dniu dzisiejszym (26 stycznia 2023 r.) Wojewoda Warmińsko-Mazurski Artur Chojecki...

      • 22 stycznia 1945 r. – jedna z najtragiczniejszych dat w dziejach Olsztyna

        2023-01-22 17:30:53

        22 stycznia 1945 r. sowieckie wojska 3. Korpusu Kawalerii Gwardii pod dowództwem gen. Mikołaja...

      • Jedyny taki przystanek PKP w Polsce, bo na cmentarzu, otwarto w Olsztynie

        2023-01-13 17:51:16

        Po 4 latach został oddany do użytku węzeł przesiadkowy PKP Olsztyn Śródmieście. Prace nad nim...

    Wiadomości region

    • Region

      • „Atak na region” czyli zgrzytanie zębami

        Łukasz Adamski 2023-01-24 21:01:03

        26 tysięcy złotych- taki jest budżet „Ataku na region” duetu Maciej Mydlak/Zenon Złakowski. To kluczowa...

      • Radni Gietrzwałdu jednomyślnie za inwestycją Lidla

        2023-01-19 18:32:50

        Radni Gietrzwałdu jednomyślnie odrzucili petycję o nie udzielenie zgody na budowę Centrum...

      • Pytania do poseł Pasławskiej w związku z odorami fabryki Egger w Biskupcu

        2023-01-19 10:43:18

        Cztery tygodnie temu zwróciłem się do Pani Urszuli Pasławskiej, posłanki na Sejm RP, która w...

    Wiadomości Polska

    • Polska

      • El Pais: Mit faszystowskiego lidera Stepana Bandery drażni sojuszników Ukrainy

        2023-01-18 13:40:51

        Konflikty dyplomatyczne między Ukrainą i jej sojusznikami należą do rzadkości, z wyjątkiem kiedy...

      • "Nie można pobierać opłat za udział w eksperymencie medycznym". Czy to koniec biznesu komórkowego?

        2023-01-17 17:41:03

        „Podmiot przeprowadzający eksperyment medyczny nie może pobierać od jego uczestnika opłat za udział w...

      • Nawalanka między sędziami rozkręca się. Cierpią obywatele i sprawiedliwość

        2023-01-16 20:04:34

        Sędziemu Pawłowi Juszczyszynowi grożą trzy nowe dyscyplinarki. Za podważanie legalności powołania...

    O debacie

    • O Nas
    • Autorzy
    • Święta Warmia

    Archiwum

    • Archiwum miesięcznika
    • Archiwum IPN

    Polecamy

    • Klub Jagielloński
    • Teologia Polityczna

    Informacje o plikach cookie

    Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce.