W poniedziałek 24 maja otwarto oferty na budowę budynku dworca Głównego PKP w Olsztynie. Sześć z nich było zgodnych z oczekiwaniami kolejarzy pod względem terminu, okresu gwarancji oraz warunków płatności. Najdroższa wynosi 89,9 mln zł, najtańsza 65,4 mln zł. Kolejarze przewidzieli na inwestycję kwotę 78 mln zł. Był to siódmy z kolei przetarg.
Najdroższa propozycja pochodzi od Adamietz sp. z o.o. ze Strzelec Opolskich i sięga ona 89,8 mln zł.
SKB S.A. z Warszawy chce za wykonawstwo 88,3 mln zł, a Budimex S.A. skalkulował koszty na na 82,8 mln zł.
Konsorcjum firm Tym-Bud Zakład Remontowo-Budowlany Waldemar Tymoszewski z Gdańska 73,5 mln zł, Torpol S.A. z Poznania chciał niemal 71 mln zł.
Najtańsza okazała się oferta F.B.I. Tasbud S.A. z Warszawy za 65,4 mln zł.
Kolejarze przewidzieli na inwestycję kwotę 78 mln zł. Oznacza to, że mieszczą się w niej dwie oferty. Jednak na rozpoczęciem budowy możemy długo czekać, jeśli odrzuceni oferenci zaczną odwoływać się od rozstrzygnięć, jak to było przy budowie torowisk w Olsztynie .
Pozostaje też pozyskanie odpowiednich zgód na budowę i wyburzenie obiektu. Tutaj procedury trwają, jednak Retail Provider, czyli deweloper planujący nową galerię handlową, już zapowiada, że nie dopuści do tej budowy. Kością niezgody jest brak współpracy na styku inwestycji handlowej oraz dworcowej.
(pw)
Skomentuj
Komentuj jako gość