Podczas XXI sesji Rady Miasta Olsztyna został odrzucony wniosek o poszerzenie porządku obrad w sprawie uzyskania od Prezydenta Olsztyna informacji nt. realizacji projektu tramwajowego. Na stole leżą publiczne miliony a radnych nie interesują dochodzące do opinii publicznej niepokojące sygnały w niniejszej sprawie.
Skoro Pan Prezydent i radni tzw. koalicji zarządzającej miastem uznali, że temat jest niegodny uwagi podczas dyskusji publicznej, skorzystałem więc z prawa zapytania w trybie interpelacji.
Piotr Grzymowicz
Prezydent
Miasta Olsztyna
Interpelacja Dotyczy: Stanu realizacji projektu tramwajowego
Proszę o przedstawianie informacji w sprawie:
1. Stanu (sytuacji) realizacji przedsięwzięcia pod nazwą Rozbudowa linii tramwajowej w Olsztynie nr referencyjny – ZP.271.1.10.2020.a / Rodzaj zamówienia – roboty budowlane. Szacunkowa całkowita wartość bez VAT 389.990.883, 72 mln PLN. Przesuwanie kolejnych terminów rozstrzygnięcia przetargu stwarza wrażenie bliżej nieokreślonych przeszkód. Proszę o wyjaśnienie tych wątpliwości. Proszę o potwierdzenie wysokości środków finansowych jakie miasto przeznaczyło na realizację tego przedsięwzięcia i opis zakresu prac budowlanych.
2. Stanu realizacji Umowy Nr JRP.V.272.7.2018 z dnia 18 lipca 2018 roku pomiędzy Gminą Olsztyn reprezentowaną przez Pana Prezydenta a firmą Durmazlar reprezentowaną przez członka zarządu, pełnomocnika – tu nazwisko. Jak wynika z umowy całkowita wartość przedmiotu umowy, określonego w §2 wynosi brutto 206.189.793,43 mln. PLN
A. Proszę przedstawić szczegółowy harmonogram (z terminami) odbioru pierwszego i kolejnych tramwajów. Zapisy umowy §5 mówią o miesiącach, ale nie określono od jakiej daty?
B. Czy prawdą jest to o czym rozpisuje się prasa tj. zmiany ceny i terminów realizacji (jakie sygnalizuje firma Durmazlar)?
C. Czy producent - firma Durmazlar wystąpiła do zamawiającego z pismem o aneksowanie umowy (jeśli tak to proszę udostępnić to pismo)?
D. Jakie stanowisko wobec wspomnianego pisma zamierza Pan przyjąć?
E. Jaka jest prawda na temat nagle przerwanej a co dopiero rozpoczętej jeździe testowej pierwszego egzemplarza dostarczonego tramwaju, który jak wszyscy wiemy wykoleił się (jakie były powody tego zdarzenia). Wyjaśnienia, że sprawa Covid-19 uniemożliwiły ekipie prowadzącej test na kontynuację jazdy brzmi jak ponury żart i odbieram to jako naigrywanie się z podatnika. Przecież skoro wszystko jest ok. to wystarczyło nastawić wykolejony tramwaj i kontynuować jazdę. Dlaczego tego nie zrobiono?
F. Proszę aby odniósł się Pan do zapisów zawartych w § 6 Umowy tj. „Kary umowne i odpowiedzialność” i wyjaśnił w jakim celu strony je zawierają skoro wskutek nie znanych opinii publicznej zawirowań umawiające się strony mogą je dowolnie zmieniać.
Jarosław Babalski
Wiceprzewodniczący
Rady Miasta Olsztyna
Olsztyn 9 czerwca 2020r.
Skomentuj
Komentuj jako gość