Załącznik do uchwały Rady Nadzorczej nr 5/2013 z dnia 14 lutego 2013r.
W odpowiedzi na pismo z dnia 24 stycznia 2013r. Rada Nadzorcza OZK niniejszym informuje, że ustawa z dnia 6 września 2001r. o dostępie do informacji publicznej (zwana dalej jako u.d.i.p.) przyznaje każdemu prawo do dostępu do informacji publicznej rozumianej jako prawo do dostępu do wiadomości, wiedzy o sprawach publicznych. Prawo do informacji w rozumieniu u.d.i.p. to prawo do uzyskania określonych wiadomości o sprawach publicznych, nie oznacza ono uprawnienia do dysponowania określonym nośnikiem informacji (np. dokumentem). Prawo wglądu do dokumentów urzędowych oznacza zatem prawo do zapoznania się z ich treścią, a nie prawo dysponowania samym dokumentem.
Ponadto dokumenty, o których udostępnienie Pan prosi tj. kwestionariusz osobowy, list motywacyjny, świadectwa ukończenia studiów, dokumenty potwierdzając staż pracy zawierają dane osobowe, podlegające ochronie na podstawie ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. o ochronie danych osobowych. Wobec powyższego w/w dokumenty nie mogą być powielone i przekazane do Pańskiej dyspozycji.
Rada Nadzorcza nie jest w posiadaniu nagrania elektronicznego z posiedzenia Komisji Konkursowej.
Realizując zapisy ustawy o dostępie do informacji publicznych Rada Nadzorcza udziela odpowiedzi na zadane przez Pana pytania:
-
Kto polecił zredagować Ogłoszenie Rady Nadzorczej Olsztyńskiego Zakładu Komunalnego sp. z o.o. o postępowaniu kwalifikacyjnym na stanowisko Prezesa zarządu Spółki?
Ogłoszenie Rady Nadzorczej zostało zredagowane a następnie przyjęte przez Radę Nadzorczą OZK sp. z o.o.
-
Dlaczego osoba (osoby) zlecająca redakcję OGŁOSZENIA, ustalając w pkt. 1.1. 1) wymóg pracy na stanowisku kierowniczym w podmiotach działających w oparciu o Kodeks spółek handlowych, eliminował z grona kandydatów osoby, które zdobywali swoje doświadczenie poza spółkami prawa handlowego, natomiast nie eliminował pana Rafała Targońskiego, absolwenta już nieistniejącego Wydziału Marketingu i Zarządzania UWM, zlikwidowanego po utraceniu prawa do nadawania stopni naukowych?
Zgodnie z pkt 1.1.1) Ogłoszenia o postępowaniu kwalifikacyjnym na stanowisko Prezesa Zarządu Spółki, które ukazało się w Gazecie Olsztyńskiej w dniu 13.12.2012r. „kandydat na prezesa zarządu spółki powinien spełniać następujące wymagania formalne: co najmniej 8 - letni staż pracy, w tym co najmniej 3 lata na stanowisku kierowniczym". Powyższy wymóg formalny dopuszczał do udziału w postępowaniu kwalifikacyjnym osoby, które posiadały doświadczenie w sprawowaniu funkcji kierowniczych w spółkach prawa handlowego oraz innych podmiotach niezależenie od ich formy prawnej.
-
Dlaczego osoba (osoby) zlecająca redakcję OGŁOSZENIA, ustalając w pkt. 1.1. 6) wymagania dotyczące wykształcenia kazała podać, iż kandydat ma mieć kierunek studiów ekonomiczny/ prawniczy lub techniczny. Zapis ten eliminował z konkursu absolwentów Wydziału Kształtowania Środowiska i Rolnictwa ze specjalizacją "Ochrona Środowiska" UWM oraz jego poprzedniczki Wydziału Rolniczego byłej ART, a więc osoby z kadry zarządzającej OZK Spółka z o.o., natomiast nie eliminował pana Rafała Targońskiego, absolwenta już nieistniejącego Wydziału Marketingu i Zarządzania UWM, zlikwidowanego po utraceniu prawa do nadawania stopni naukowych?
Zgodnie z pkt 1.1.6) Ogłoszenia o postępowaniu kwalifikacyjnym na stanowisko Prezesa Zarządu Spółki, które ukazało się w Gazecie Olsztyńskiej w dniu 13.12.2012r. „kandydat na prezesa zarządu spółki powinien spełniać następujące wymagania formalne: wykształcenie wyższe ekonomiczne lub prawnicze lub techniczne lub inne...". Powyższy wymóg formalny nie prowadził do wyeliminowania konkursu osób, które ukończyły Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa jak również absolwentów Wydziału Rolniczego Akademii Rolniczo - Technicznej im Michała Oczapowskiego w Olsztynie.
Pan Rafał Targoński nie jest absolwentem Wydziału Marketingu i Zarządzania UWM. Wydział o tej nazwie nigdy nie funkcjonował w strukturach Uniwersytetu Warmińsko - Mazurskiego w Olsztynie.
-
Czym osoba (osoby) zlecająca redakcję OGŁOSZENIA kierowała się ustalając dla kandydatów wymóg co najmniej 8 lat pracy (a nie mniejszy lub większy)? Czy chodziło o dopasowanie stażu pracy do osoby pana Rafała Targońskiego?
Ustalając wymóg co najmniej ośmioletniego stażu pracy Rada Nadzorcza uznała, że jest to okres niezbędny a zarazem wystarczający do pełnienia funkcji Prezesa Zarządu.
-
Czym osoba (osoby) zlecająca redakcję OGŁOSZENIA kierowała się ustalając dla kandydatów wymóg co najmniej 3 lat pracy na stanowiskach kierowniczych (a nie mniejszy lub większy)? Czy chodziło o dopasowanie stażu pracy na stanowisku kierowniczym do osoby pana Rafała Targońskiego?
Ustalając wymóg co najmniej trzyletniego stażu pracy na stanowisku kierowniczym Rada Nadzorcza uznała, że jest to okres niezbędny a zarazem wystarczający do nabycia doświadczenia i umiejętności potrzebach w zarządzaniu przedsiębiorstwem.
-
Dlaczego wymogi wobec kandydatów zostały zmienione (skreślenie wymogu pracy na stanowisku kierowniczym w podmiotach działających w oparciu o Kodeks spółek handlowych w pkt 1.1.1; dopisanie do pkt 1.1.6 słów „lub inne")? Kto o tych zmianach zadecydował?
Wymogi stawiane kandydatom na Prezesa Zarządu zostały określone przez Radę Nadzorczą i opublikowane w Ogłoszeniu o postępowaniu kwalifikacyjnym na stanowisko Prezesa Zarządu Spółki, które ukazało się w Gazecie Olsztyńskiej w dniu 13.12.2012r.
-
Kto polecił zredagować Regulamin Postępowania Kwalifikacyjnego na stanowisko Prezesa Zarządu Olsztyńskiego Zakładu Komunalnego sp. z o.o. w Olsztynie?
Regulamin Postępowania Kwalifikacyjnego na stanowisko Prezesa Zarządu Olsztyńskiego Zakładu Komunalnego sp. z o.o. w Olsztynie został zredagowany i przyjęty przez Radę Nadzorczą z jej własnej inicjatywy.
-
Dlaczego Regulaminu Postępowania Kwalifikacyjnego na stanowisko Prezesa Zarządu Olsztyńskiego Zakładu Komunalnego sp. z o.o. w Olsztynie nie zredagowała Rada Nadzorcza OZK?
Regulamin Postępowania Kwalifikacyjnego na stanowisko Prezesa zarządu Olsztyńskiego Zakładu Komunalnego sp. z o.o. w Olsztynie został zredagowany przez Radę Nadzorczą. W pracach nad projektem w/w Regulaminu Rada Nadzorcza korzystała z pomocy radców prawnych. Regulamin został przyjęty na posiedzeniu Rady Nadzorczej w dniu
-
Dlaczego Komisję Konkursową powołał prezydent miasta Olsztyna pan Piotr Grzymowicz, a Rada Nadzorcza OZK tylko potwierdziła uchwałą to powołanie, gdy w Regulaminie Postępowania Kwalifikacyjnego par. 3 ust. 1 czytamy: postępowanie kwalifikacyjne przeprowadza Rada Nadzorcza, za pośrednictwem Komisji Konkursowej, powołanej uchwałą Rady Nadzorczej?
Prezydenta Miasta Olsztyna Pan Piotr Grzymowicz nie powołał Komisji Konkursowej, zaś Rada Nadzorcza nie podjęła uchwały o potwierdzeniu powołania Członków Komisji Konkursowej. Komisja Konkursowa została powołana przez Radę Nadzorczą w dniu 17.12.2012r. (uchwała nr 30/2012).
-
Czy zgłoszenie kandydata na stanowisko prezesa OZK pana Rafała Targońskiego zawierało wszystkie wymagane dokumenty, a w szczególności:
-
czy zawierało AUTORSKĄ KONCEPCJĘ FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU SPÓŁKI? Jeśli tak, to proszę o udostępnienie skanu tej koncepcji. Jeśli nie, to dlaczego oferta pana Rafała Targońskiego nie została odrzucona przez Komisję Konkursową z powodów formalnych?
-
czy zawierało ŚWIADECTWA PRACY w rozumieniu art. 97.§1 kodeksu pracy? Jeśli tak, to proszę o udostępnienie skanu tych świadectw. Jeśli nie, to dlaczego oferta pana Rafała Targońskiego nie została odrzucona przez Komisję Konkursową z powodów formalnych?
-
czy przedstawione Świadectwo Pracy zawierało informacje określone w przepisach kodeksu pracy art. 97.§ 2, oraz rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 15 maja 1996 r. w sprawie szczególnej treści świadectwa pracy oraz sposobu i trybu jego wydawania i prostowania (Dz. U. nr 60, poz. 282), a więc czy dokument ten zawierał informacje o: okresie i rodzaju wykonywanej pracy, zajmowanych stanowiskach, trybie rozwiązania stosunku pracy albo okoliczności wygaśnięcia tego stosunku, a także wymiar czasu pracy pracownika w czasie trwania stosunku pracy?
Zgłoszenie Pana Rafała Targońskiego zawierało wszystkie dokumenty potwierdzające wymagania stawiane kandydatom na Prezesa Zarządu, określone w Ogłoszeniu o postępowaniu kwalifikacyjnym. Pan Rafał Targoński przedłożył m.in. autorską koncepcję funkcjonowania i rozwoju Spółki oraz dokumenty potwierdzające ośmioletni okres zatrudnienia, w tym trzyletni okres zatrudnienia na stanowisku kierowniczym. Wiarygodność dokumentów przedstawionych przez Pana Rafała Targońskiego nie budzi wątpliwości, nie zachodzą żadne przesłanki podważające prawdziwość informacji w nich zawartych.
-
Proszę o podanie, gdzie był zatrudniony pan Rafał Targoński (nazwa firmy), w jakim okresie, jaki rodzaj pracy wykonywał, w jakim wymiarze czasu pracy, jakie zajmował stanowiska oraz jaki był tryb rozwiązania stosunku pracy albo okoliczności wygaśnięcia tego stosunku?
Pan Rafał Targoński udokumentował ośmioletni okres zatrudniania. Ostatnio był zatrudniony w Metromex S.A. w Olsztynie na stanowisku Dyrektora ds. Marketingu w pełnym wymiarze czasu pracy.
Informacje dotyczące trybu rozwiązania stosunku pracy albo wygaśnięcia tego stosunku nie były badane przez Radę Nadzorczą gdyż zgodnie z treścią ogłoszenia nie miały one znaczenia dla oceny formalnej zgłoszenia złożonego przez kandydata.
-
Jakim wykształceniem wylegitymował się pan Rafał Targoński (dyplom jakiej uczelni przedłożył, jaki kierunek studiów, temat pracy magisterskiej, ocena końcowa na dyplomie ukończenia studiów?
Pan Rafał Targoński posiada wykształcenie wyższe magisterskie, ukończył 5 - letnie studnia magisterskie na kierunku zarządzenie i marketing w zakresie zarządzenie przedsiębiorstwem na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Warmińsko - Mazurskiego w Olsztynie.
Informacje dotyczące tematu pracy magisterskiej, oceny końcowej na dyplomie ukończenia studiów nie były badane przez Radę Nadzorczą, gdyż zgodnie z treścią ogłoszenia nie miały one znaczenia dla oceny merytorycznej kandydatów na Prezesa Zarządu.
-
Jakie podyplomowe studia menedżerskie ukończył Pan Rafał Targoński, gdzie, na jakiej uczelni?
Pan Rafał Targoński nie przedstawił dyplomu ukończenia podyplomowych studiów menedżerskich. Ukończył 5 - letnie studia magisterskie na kierunku zarządzanie i marketing o specjalności zarządzenie przedsiębiorstwem.
-
Czy kandydaci przedstawili dokumenty potwierdzające znajomość języka angielskiego lub niemieckiego? Jeśli tak, to jakie dokumenty przedstawił pan dr inż. Henryk Baczewski, a jakie pan mgr Rafał Targoński?
Żaden z kandydatów nie przedstawił dokumentów potwierdzających znajomość języka angielskiego lub niemieckiego.
-
Ile punktów zdobyli kandydaci za:
-
wiedzę o działalności podmiotów świadczących usługi w zakresie odbioru i składowania odpadów komunalnych i nieczystości, utrzymania czystości w mieście, ze szczególnym uwzględnieniem wykonania tych zadań w Olsztynie?
-
znajomość zagadnień związanych z zarządzaniem i kierowaniem zespołami pracowników,
-
znajomość zasad funkcjonowania spółek prawa handlowego,
-
wiedzę w zakresie organizowania procesów usługowych,
-
kwalifikacje i doświadczenie zawodowe niezbędne do wykonywania funkcji prezesa zarządu spółki,
-
koncepcję funkcjonowania i rozwoju Spółki,
-
umiejętność prezentacji wiedzy oraz komunikatywność werbalną i pisemną.
W postępowaniu kwalifikacyjnym kandydaci zdobyli w poszczególnych kategoriach następujące ilości punktów:
-
za wiedzę o działalności podmiotów świadczących usługi w zakresie odbioru i składowania odpadów komunalnych i nieczystości, utrzymania czystości w mieście, ze szczególnym uwzględnieniem wykonania tych zadań w Olsztynie (w zakresie od 0 pkt do 5 pkt) :
Pan Henryk Baczewski - pkt 3,4
Pan Rafał Targoński - pkt 2,0
-
za znajomość zagadnień związanych z zarządzaniem i kierowaniem zespołami pracowników (w zakresie od 0 pkt do 5 pkt):
Pan Henryk Baczewski - pkt 2,2
Pan Rafał Targoński - pkt 3,8
-
za znajomość zasad funkcjonowania spółek prawa handlowego ze szczególnym uwzględnieniem spółek z udziałem jednostek samorządu terytorialnego zasada wynagradzania w spółkach z udziałem jednostek samorządu terytorialnego, ograniczeń prowadzenia działalności gospodarczej przez osoby pełniące funkcje publiczne oraz znajomość zasad nadzoru właścicielskiego nad spółkami (w zakresie od 0 pkt do 5 pkt):
Pan Henryk Baczewski - pkt 3,6
Pan Rafał Targoński - pkt 3,2
-
za wiedzę w zakresie organizowania procesów usługowych (w zakresie od 0 pkt do 5 pkt):
Pan Henryk Baczewski - pkt 2,2
Pan Rafał Targoński - pkt 3,4
-
za kwalifikacje i doświadczenie zawodowe niezbędne do wykonywania funkcji prezesa zarządu spółki (w zakresie od 0 pkt do 5 pkt):
Pan Henryk Baczewski - pkt 2,8
Pan Rafał Targoński - pkt 4,4
-
za umiejętność prezentacji wiedzy oraz komunikatywność werbalną i pisemną (w zakresie od 0 pkt do 5 pkt):
Pan Henryk Baczewski - pkt 1,6
Pan Rafał Targoński - pkt 4,6
-
za koncepcję funkcjonowania i rozwoju Spółki w zakresie od 0 pkt do 10 pkt):
Pan Henryk Baczewski - pkt 5,8
Pan Rafał Targoński - pkt 2,6
W postępowaniu kwalifikacyjnym Pan Henryk Baczewski zdobył łącznie 21,6 pkt zaś Pan Rafał Targoński 24 pkt.
-
Czy członkowie Komisji Konkursowej, Pan Wiceprezydent Bogusław Szwedowicz - Przewodniczący Komisji, Pani Halina Mikulska-Bojarska, Sekretarz Urzędu Miasta - Sekretarz Komisji, Pan Zdzisław Zdanowski - Dyrektor Wydziału Środowiska UM - członek Komisji, nie będący członkami Rady Nadzorczej OZK sugerowali członkom Rady Nadzorczej: Wiceprzewodniczącemu Rady, Panu Piotrze Merło i Sekretarzowi Rady, Pani Joannie Żejmo, że prezesem musi zostać Pan Rafał Targoński (proszę to stwierdzić na podstawie nagrania elektronicznego posiedzenia Komisji Konkursowej, z zacytowaniem wypowiedzi, które wskazują na takie sugerowanie bądź przeciwnie - wypowiedzi zostawiające całkowitą swobodę Radzie Nadzorczej)?
Członkowie Komisji Konkursowej: Pan Bogusław Szwedowicz, Pani Halina Mikulska-Bojarska oraz Pan Zdzisław Zdanowski nie sugerowali członkom Rady Nadzorczej tj. Panu Pawłowi Merło - Zastępcy Przewodniczącego Rady Nadzorczej i Pani Joannie Żejmo - Sekretarzowi Rady Nadzorczej, który z kandydatów ma zostać Prezesem Zarządu. Rada Nadzorcza podjęła samodzielną i suwerenną decyzję o powołaniu Pana Rafała Targońskiego na Prezesa Zarządu Spółki. Wybór Pana Rafała Targońskiego na Prezesa Zarządu został dokonany w wyniku głosowania tajnego na posiedzeniu Rady Nadzorczej w dniu 28 grudnia 2012r.
-
Czy głosowanie Komisji Konkursowej było jawne czy tajne?
Ocena merytoryczna każdego z kandydatów, który był oceniany indywidualnie przez każdego z Członków Komisji Konkursowej, została przeprowadzona w sposób tajny. Po przeprowadzeniu oceny merytorycznej dokonano zliczenia punktów uzyskanych przez obu kandydatów w poszczególnych kategoriach, a następnie na tej podstawie ustalono łączną liczbę punktów uzyskanych przez każdego kandydata w postępowaniu kwalifikacyjnym. Największą liczbę punktów zdobył Pan Rafał Targoński. Wobec powyższego Komisja Konkursowa podjęła uchwałę w sprawie przedstawienia Radzie Nadzorczej Pana Rafała Targońskiego, który uzyskał największą liczbę punktów, jako kandydata na Prezesa Zarządu.
-
Czy w umowie o pracę podpisanej z panem Rafałem Targońskim 31 grudnia 2012 roku została określona wysokość wynagrodzenia? Jeśli nie, to dlaczego? Czy w świetle obowiązujących przepisów kodeksu pracy, taka umowa o pracę bez określenia wynagrodzenia jest ważna?
W umowie o pracę zawartej z Prezesem Zarządu Rafałem Targoński w dniu 31 grudnia 2012r. nie określono kwoty wynagrodzenia. Zgodnie z art. 6 ust 2 ustawy z dnia 3 marca 2000 r. o wynagradzaniu osób kierujących niektórymi podmiotami prawnymi, organem właściwym do ustalania wynagrodzenia miesięcznego prezesów spółek prawa handlowego, w których udział jednostek samorządu terytorialnego przekracza 50% kapitału zakładowego lub 50% liczby akcji jest zgromadzenie wspólników albo walne zgromadzenie akcjonariuszy. Z powołanym przepisem prawa korespondują postanowienia Umowy Spółki (§ 20 ust. 2 pkt 16), zastrzegające ustalenia wynagrodzenia członków Zarządu do wyłącznej kompetencji Zgromadzenia Wspólników. Wobec powyższego w dniu 2 stycznia 2013r. Nadzwyczajne Zgromadzenie Wspólników podjęło uchwałę nr 3/2013 w sprawie ustalenia wynagrodzenia Prezesa Zarządu. Umowa o pracę zawarta z Prezes Zarządu Panem Rafałem Targońskim w dniu 31.12.2012r. jest ważna, co zostało potwierdzone przez Państwową Inspekcję Pracy Okręgowy Inspektorat Pracy w Olsztynie (pismo z dnia 28 stycznia 2013r.)
-
Czy ktoś z zarządu miasta lub dyrektor Wydziału Środowiska zamierzał zlecić spółce OZK organizację przetargów na odbiór i zagospodarowanie odpadów na mocy nowej ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, która wchodzi w życie 1 lipca 2013 roku?
Rada Nadzorcza nie posiada informacji czy Dyrektor Wydziału Środowiska zamierzał zlecić spółce OZK organizację przetargów na odbiór i zagospodarowanie odpadów na mocy znowelizowanej ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach.
Gmina Olsztyn nie posiada organu ani jednostki organizacyjnej o nazwie „zarząd miasta".
-
Jeśli tak, to, czy celem tej decyzji było wyeliminowanie spółki OZK z udziału w przetargach?
Według informacji, które posiada Rada Nadzorcza nie zostały podjęte żadne decyzje, których celem było wyeliminowanie Spółki z udziału w przetargach.
-
Co spowodowało, iż zarząd miasta wycofał się z tej decyzji, by to Spółka OZK organizowała przetargi?
Gmina Olsztyn nie posiada organu ani jednostki organizacyjnej o nazwie „zarząd miasta". Z tego powodu „zarząd miasta" nie mógł podjąć a następnie wycofać się z jakiekolwiek decyzji.
-
Czy Spółka OZK stanie do przetargów na odbiór odpadów?
Zgodnie z informacją udzieloną przez Prezesa Zarządu podczas ostatniego posiedzenia Rady Nadzorczej Spółka będzie uczestniczyła w postępowaniach przetargowych na odbiór odpadów na terenie Olsztyna.
-
Czy Spółka OZK będzie realizować:
- modernizację linii technologicznej? Jeśli tak, to jaką kwotę na ten cel zamierza przeznaczyć? Jak ta modernizacja ma się do projektu budowy Zakładu Unieszkodliwiania Odpadów w Tracku?
- budowę Punktu Dobrowolnego Gromadzenia Odpadów? Jeśli tak, to jaką kwotę na ten cel zamierza przeznaczyć? Jak tak, to jak budowa PDGO przez ZOK ma się do projektu spółki ZGOK budowy PDGO?
Olsztyński Zakład Komunalny sp. z o.o. planuje rozwijać swoją działalność i w miarę możliwości finansowych inwestować w modernizację zakładu. Spółka stara się pozyskiwać środki na rozwój działalności m.in. został złożony wniosek do Narodowym Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej o dotację na przedsięwzięcie pn. "Budowa wzorcowego centrum selektywnego zbierania odpadów z możliwością zastosowania działań demonstracyjno-edukacyjnych w zakresie nowoczesnych technologii zbiórki i selekcji odpadów w Olsztyńskim Zakładzie Komunalnym". Celem inwestycji jest ograniczenie ilości odpadów komunalnych gromadzonych na składowisku oraz upowszechnianie wzorcowych rozwiązań w zakresie selektywnego zbierania odpadów.
-
Czy rewitalizacja zabytkowego dworku przy ul. Trackiej 15 w Olsztynie Spółka OZK zamierza dokonać z własnych środków czy też pozyskać na ten cel zewnętrzne finansowanie?
Decyzja w sprawie finansowania rewitalizacji zabytkowego dworku przy ul. Trackiej 15 w Olsztynie nie została jeszcze podjęta. W przypadku możliwości pozyskania na ten cel środków ze źródeł zewnętrznym Spółka będzie ubiegała się o tego rodzaju dofinansowanie.
-
Czy Rada Nadzorcza Spółki OZK dopuszcza możliwość likwidacji (sprzedaży) spółki OZK? Jeśli tak, to jakie byłyby powody takiej decyzji?
Zgodnie z przepisami kodeksu spółek handlowych Rada Nadzorcza nie jest organem uprawnionym do rozwiązania Spółki i przeprowadzenia postępowania likwidacyjnego. Pytanie o powody takiej decyzji jest zatem bezprzedmiotowe.
Rada Nadzorcza OZK sp. z o.o. nie posiada informacji pozwalających na udzielenie odpowiedzi na pytania dotyczące ZGOK Sp. z o.o.
Skomentuj
Komentuj jako gość