Mimo krytycznych uwag do usytuowania końcowej pętli tramwajowej z dala od Dworca Głównego, z przedstawionej w piątek 19.09. wizualizacji, z okazji podpisania umowy na wykonanie odcinka C linii tramwajowej, wynika, że nic nie poprawiono i pasażerowie będą musieli taszczyć toboły z i do tramwaju kawał drogi. (na zdj. wizualizacja tramwaju na ul Kościuszki, na wysokości Szkoły Muzycznej)
Czerwoną linią zaznaczyłem trasę z tramwaju do dworców: kolejowego i autobusowego
Komunikat Urzędu Miasta:
Prezes Urzędu Zamówień Publicznych pozytywnie zaopiniował wyniki przetargu na budowę śródmiejskiego (północnego) odcinka olsztyńskiej sieci tramwajowej. Zwycięzca przetargu, firma Torpol będzie miała 400 dni na budowę torowiska w ulicach Żołnierskiej, Kościuszki, Dworcowej, Towarowej oraz na placu Konstytucji 3 Maja.
Umowa obejmuje budowę trasy tramwajowej i sieci trakcyjnej dla linii dwutorowej o długości dwóch i pół kilometra: ul. Żołnierska – ok. 370 m (torowisko wbudowane), ul. Kościuszki – ok.1250 m (torowisko wbudowane), ul. Dworcowa-Towarowa – ok. 880 m (tor techniczny do zajezdni – torowisko wydzielone w istniejącym pasie rozdziału jezdni), pl. Konstytucji 3 Maja – krańcówka czterotorowa.
Na ul. Kościuszki na odcinku od skrzyżowania z Al. Piłsudskiego do skrzyżowania z ul. Kętrzyńskiego zlokalizowane zostaną przystanki typu weneckiego z jezdnią wyniesioną do poziomu peronu i oczekiwaniem pasażerów na chodniku poza jezdnią;
Na początek dokończymy budowę odcinka Dworcowa-Towarowa a następne budowy będą skorelowane z ruchem miejskim – zapowiada Piotr Grzymowicz, prezydent Olsztyna.
film
Skomentuj
Komentuj jako gość